پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمید ملکی قائم مقام حوزه

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان این که راه دوم انقلاب متعلق به جوانان و نسل های جدید است، اضافه کرد: اولین مسئله برای نقش آفرینی این است که به راه و مسیری که در پیش دارید، ایمان داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی امروز در مراسمی که به مناسبت تجلیل از طلاب برتر مدرسه علمیه رسالت و سالروز ولادت حضرت علی(ع)  در این مدرسه در قم برگزار شد با بیان این که نقش مدیر و استاد در مدرسه علمیه باید به عنوان پدر و مربی باشد تا تربیت و انس با طلبه شکل بگیرد، گفت: این نقش پدری و مربی بودن در مدرسه علمیه بسیار مهم است و باید این کار برای تربیت بهتر و رشد طلبه هم اتفاق بیفتد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان این که برای رشد حوزه باید سعی کرد استاد نقش محوری در مسائل مختلف داشته باشد، اظهار داشت: تجربه چندین ساله بنده نشان می‌دهد، اگر مدیر و استاد مربی و پدر مهربان باشد، اتفاقات بهتری در امر تربیت در مدارس علمیه خواهد افتاد.

وی بیان داشت: توقع ما در این شرایط این است که استاد به این نقش دقت کند و برای تحقق آن تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: تربیت در جای شکل می گیرد که اعتماد باشد. اگر طلبه به استاد و مدیرشان اعتماد نداشته باشند، اینجا تربیت شکل نخواهد گرفت.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها با بیان این که راه دوم انقلاب متعلق به جوانان نسل های جدید است، اضافه کرد: اولین مسئله برای نقش آفرینی این است که به راه و مسیری که در پیش دارید، ایمان داشته باشید.

وی با بیان این که طلبگی و درحجره بودن در واقع زنده کردن احیاء دین و راه اهل بیت و انبیای الهی است، گفت: در این راه شخصیت های زیادی بودند و توانستند نقش آفرین باشند که از جمله شهید مدنی ها را می توان نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: طلبه موفق کسی است در مقابل سختی ها مقاوم باشد و برای رسیدن به موفقیت تلاش مستمر کند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها افزود: انسانها برای این که به جایی برسند نباید از سختیها فرار کنند، بلکه باید به سمت آن بروند و از سختی ها فرار نکنند.

وی بیان داشت: برای موفقیت در کنار تحمل سختیها، عاشقانه درس بخوانید تا لذت ببرید. بسیاری از بزرگان دین مانند حضرت آیت الله مکارم شیرازی در همین سختی ها و بسیاری از مشکلات دیگر، ولی با تلاش مستمر و تهذیب نفس به جاهای بزرگ رسیده اند و توانسته اند نقش آفرین باشند، که البته نباید از سردار شهید قاسم سلیمانی هم در این راه به عنوان الگو یاد نکرد. ایشان هم این گونه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha