جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زمانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: مسئولین جامعه اسلامی باید شیوه مدیریتی امام علی(ع) خصوصا در بُعد عدالت اجتماعی اجرا و عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، امروز در جمع روحانیون ارومیه، اظهار داشت: بیان فضائل امیرالمومنین(ع) موجب بالا رفتن مقام معنوی ایشان نمی شود؛ بله ما نیازمند بازگویی فضائل حضرت، عمل و الگوپذیری از سیره و روش ایشان هستیم. 

وی افزود: اراده خداوند است که عشق و مودت اهل بیت(علیهم السلام)  را در جهان و بین اهل سنت و شیعه و سایر ادیان بگستراند که در این راستا احادیث و روایات فراوانی در مورد فضائل امام علی(ع)  وجود دارد.

مسئول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه بیان کرد: کتب مختلفی در مورد زندگی‌نامه ۱۲ امام توسط علمای شیعه و اهل سنت به نگارش در آمده که امروز باید مورد مطالعه جدی قرار گرفته و در حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعه تدریس شود.

وی ادامه داد: وجود معجزه‌های متعدد از پیامبر اسلام و توسل به خاندان ایشان و تبعیت از آنها از دلایل مهم نگارش برخی از کتاب‌ها بوده و مطالعه کتبی هم چون نهج‌البلاغه و دیگر مکتوبات در مورد امام علی علیه السلام می‌تواند راهنمای خوبی برای زندگی انسان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین زمانی تصریح کرد: عشق به ائمه اطهار(علیهم السلام)، در قلب بندگان خدا موج می‌زند، نه تنها مسلمانان و شیعیان محب این عزیزان هستند، بلکه افرادی از سایر ادیان نیز به سمت فضائل و کرامات آن‌ها جذب می‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه باید علمای اسلام سبک زندگی امام علی(ع) را الگو قرار دهند، گفت: مسئولین جامعه اسلامی باید شیوه مدیریتی امام علی(ع)خصوصا در بُعد عدالت اجتماعی اجرا و عملی کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha