سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا گفت: در استان قزوین هشت مدرسه علمیه در شهرهای قزوین، تاکستان، آبیک و آوج وجود دارد که برای استانی مانند قزوین این تعداد کافی نیست و به دنبال افزایش این مدارس هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی نیا، در جمع  مدیران مدارس علمیه استان قزوین گفت: دشمنان در طول سال های اخیر تمام تلاش خود را برای القای تفکر غربی در کشور کرده ولی با این وجود شاهد این هستیم که بسیاری از نوجوانان و جوانان، حوزه علمیه را برای تحصیل خود انتخاب می کنند که این افراد از بهترین افراد روی زمین هستند.

وی با اشاره به اینکه خدمت به این افراد نعمت بزرگی است که خداوند متعال نصیب مدیران حوزه‌های علمیه کرده است، افزود: برای شکر چنین نعمتی باید در راستای خدمات هر چه بهتر به این افراد اقدام و عمل کرد تا بدین وسیله باعث پیشرفت حوزه علمیه و علوم اسلامی شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه خدمت در حوزه علمیه و خدمتگذاری به طلاب علوم اسلامی را همواره قدر دانسته ام، گفت: امیدواریم در این زمینه بتوانیم به نحو احسن خدمت گذاری کرده و باعث تربیت عالمان و فضلای زیادی در سطح استان قزوین و کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین  سبحانی نیا تصریح کرد: در استان قزوین هشت مدرسه علمیه در شهرهای قزوین، تاکستان، آبیک و آوج وجود دارد که برای استانی مانند قزوین این تعداد کافی نیست و به دنبال افزایش این مدارس هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرهایی از جمله اقبالیه، بویین زهرا و بسیاری از شهرهای دیگری را داریم که جمعیت زیادی در آن ساکن هستند و مستعد راه اندازی مدرسه علمیه هستند که باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، اظهار کرد: استان قزوین بر اساس آمایش انجام شده باید پنج هزار طلبه داشته باشد که برای تحقق چنین آماری به طور قطع باید مدارس جدیدی را در شهرهای مختلف استان راه اندازی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به اینکه مدارس علمیه یک پایگاه بسیار قوی فرهنگی هستند که در شعاع بسیار وسیعی می تواند کار فرهنگی و دینی انجام دهند، افزود: متمرکز کردن حوزه علمیه در مرکز استان از جهاتی مثبت ارزیابی می شود ولی از این جهت که امکان حضور جوانان شهرستان های مختلف را سلب می کند مطلوب ارزیابی نمی شود و باید بتوانیم در شهرستان های مختلف که دارای جمعیت بالا هستند مدارس علمیه را راه اندازی کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: نزدیک به ۹۰۰ طلبه در حال تحصیل در استان قزوین درهشت  مدرسه علمیه  و یک مرکز تخصصی حوزه علمیه مشغول تحصیل هستند که امیدواریم تعداد آنها روز به روز افزایش یابد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha