پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان

حوزه/ شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان درگذشت انیس نقاش فعال سیاسی لبنان را خسارت بزرگی توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید اسلامی لبنان درگذشت انیس نقاش فعال سیاسی لبنان را خسارت بزرگی توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه برادر انیس نقاش را از دهه های قبل می شناختم ، گفت: او یک مبارز انقلابی و مجاهد اصیل و کهنه کار بود که از مسئله خود دفاع کرد و به خاطر آن در سطوح امنیتی، اقتصادی، فکری و رسانه ای در کشور ها و قاره های مختلف جنگید.

شیخ شعبان ادامه داد: نقاش دارای تجربه گسترده مبارزگری است و از دوران نوجوانی با جنبش های مبارز فلسطینی فدایی بود و همه روستا های جنوب لبنان او را شناختند و سپس سال هایی را در زندان فرانسه سپری کرد.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی تصریح کرد: این مرحوم برای آزادی و فلسطین با تمامی مبارزان مختلف از مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی، لبنانی و فلسطینی، چپ گرا و انقلابی دیدار می کرد و می گفت که فلسطین باید قبله مبارزه باشد.

وی بیان داشت: نقاش آزادی قدس را بسیار نزدیک می دانست و از مدت ها پیش در خصوص روز دوم آزادی قدس و چگونگی برقراری روابط ایمانی میان امت واحده که توسط استعمار و وابستگان آن از هم پاشیده شده،صحبت می کرد.

شیخ شعبان با بیان اینکه از دیدگاه نقاش، محور ما تاکنون در زمینه اقتصادی و نبرد محاصره نتوانسته به موفقیت برسد، افزود: او عدم موفقیت اقتصادی را نتیجه کوتاهی می دانست و امیدوار بود که روابط اقتصادی میان کشور های محور مقاومت شکل بگیرد تا آمریکا و کشور های استعمار نتوانند بر ما مسلط شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha