شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رهبر

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان از ضرورت بستن کمر همت برای ایجاد یک موسسه فرهنگی بین المللی در زمینه نهج البلاغه در زمین وقف شده یاد کرد و گفت: حضور جوانان پرتلاش با پشتیبانی یک هیئت امنای قوی می تواند این مهم را محقق سازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی رهبر، رئیس هیت امنای موسسه نهج البلاغه استان اصفهان، امروز در مراسم کلنگ زنی موسسه نهج البلاغه استان اصفهان اظهار کرد: امروز روز مبارک و فرخنده ای است،  در روایت داریم اگر همه مردم به یک سو و حضرت علی(ع) به سوی دیگر می روند، باید به سمت حضرت علی (ع) رفت، چرا که حضرت علی(ع) به سمت حق می رود.

وی افزود: یاد و نام مرحوم حجت الاسلام علی عابدینی واقف بزرگترین موقوفه نهج البلاغه استان را گرامی می داریم، مرحوم حجت الاسلام عابدینی واقف نیک اندیشی است که امروز ۵هزار متر زمین را برای نشر معارف اهل بیت در روز ولادت با سعادت امام علی(ع) وقف میکند.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه با مشورت بزرگان و هدایت آیت الله العظمی مظاهری و همت اولاد آن مرحوم واقف، این زمین برای تبیین وترویج علوم اسلامی اختصاص یافت و مراسم کلنگ زنی ساخت آن امروز انجام می شود.

وی ابراز کرد: حقیقت امر آن است که علوم اسلامی شامل موارد متعددی می شود، ولی ترویج نهج البلاغه را با توجه به غربت کلام امیر المومنین حتی در بین جامعه شیعه، بهتر گزیدیم.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ارزش والای کتاب نهج البلاغه که بعد از قرآن کریم به اذعان عالمان ودانشمندان گنجینه ای گرانسنگ است، گفت: باید با فعالیت مجدانه و موثرتر، از کتاب بزرگ نهج البلاغه غربت زدایی کنیم.

وی با بیان اینکه موسسه نهج البلاغه در سال ۹۴ در اصفهان آغاز به کار کرده است تصریح کرد: این موسسه سعی کرده در شش محور همچون حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدیریت ها، ... در سطح جامعه با محوریت نهج البلاغه کار کند.

حجت الاسلام رهبر در پایان از ضرورت بستن کمر همت برای ایجاد یک موسسه فرهنگی بین المللی در زمینه نهج البلاغه در این مکان یاد کرد و افزود: حضور جوانان پرتلاش با پشتیبانی یک هیئت امنای قوی می تواند این مهم را محقق سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha