شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پیشرفت های ایران

محمد الرصافی المقداد نوشت: در شرایطی که دیگر کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین و مسئله برحق آن در کما به سر می‌برند، جمهوری اسلامی ایران به ایجاد آمادگی‌های خود ادامه می‌دهد تا با آن به سطح بالایی از آمادگی دست یابد و در این راه، شعار آن این است که کسب قدرت، شرط اصلی تحقق عزت، کرامت و موفقیت در مسائل بر زمین مانده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، محمد الرّصافی المقداد اندیشمند و نویسنده تونسی طی یادداشتی که پایگاه خبری‌تحلیلی «الجرأة نیوز» (aljoraanews.net  ) منتشر کرده به جمهوری اسلامی ایران پرداخته و تاکید کرده است که ایران با سرعت و با قدرت به پیش می‌رود. در بخشی از این یادداشت آمده است: آنچه اکنون در این درباره می‌توان گفت، این است که این تجربه اسلامی، موفقیت بی‌سابقه‌ای را در حسن مدیریت بحران‌هایی که با آن مواجه شد و در مقابله با دشمنانش در رأس آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدورانشان در سه کشور حاشیه خلیج فارس که همه تلاش خود را به کار بستند تا برای این کشور مشکل ایجاد کنند، رقم زده است.

ترجمه متن متن کامل این یادداشت به این شرح است:

جدیت نظام اسلامی ایران در اجرای پروژه‌های امنیتی و دفاعی‌اش به واسطه روندی که در پیش گرفته است، کاملاً روشن است. ایران از زمانی این روند را آغاز کرد که هدف حمله نظامی صدام بعثی قرار گرفت، حمله‌ای که ظاهرش صدام حسین بود، اما در واقع، یک جنگ بین‌المللی آزاد با اشاره آمریکا در پاسخ به ذلتی بود که جوانان دانشجوی ایرانی بعد از دستگیری کادر سفارت آمریکا در تهران، به واشنگتن تحمیل کرده بودند. از همان ابتدا روشن بود که تلاش‌های این هم‌پیمانان از تلاش برای احیای اعتبار آمریکا فراتر رفته و به تلاش برای سرنگونی نظام اسلامی تبدیل شد و این جنگ، دومین تلاش آمریکا برای حمله به ایران بعد از عملیات چنگال عقاب بود که یک طوفان سهمگین در صحرای طبس آن را ناکام ساخت.

ایران به دنبال قدرتی می‌گشت که نیروهای نظامی‌اش را به سلاح مجهز کند، اما تلاش‌های آن همیشه از سوی دو اردوگاه شرق و غرب با شکست مواجه می‌شد، بنابراین منابع تسلیحاتی‌اش به دروازه بازار سیاه محدود شد و این بدان معنی است که هزینه خریدهای تسلیحاتی محدود این کشور، چند برابر ارزش واقعی آن بود. به همین دلیل، همت مسئولان ایران به سمت آزمودن بخت خود برای ورود به مرحله نوآوری و ساخت در داخل شد، لذا کادر نظامی این کشور با عزم مردانی که به اهداف مشروع خود ایمان داشتند، به سمت این هدف حرکت کرده و با سرعت غیرقابل انتظاری در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردند.

آنچه اکنون درباره ایران - که چند روزی از سالگرد پیروزی انقلابش می‌گذرد- می‌توان گفت، این است که این تجربه اسلامی، موفقیت بی‌سابقه‌ای را در حسن مدیریت بحران‌هایی که با آن مواجه شد و در مقابله با دشمنانش در رأس آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی و مزدورانشان در سه کشور حاشیه خلیج فارس که همه تلاش خود را به کار بستند تا برای این کشور مشکل ایجاد کنند، رقم زده است. با این حال، تحریم‌هایی که با تحریک‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بر ایران تحمیل شد، نتوانست ذره‌ای سرکشی ایران را در صنایع نظامی‌اش مهار کند.

ایران امروز در توانمندی‌های فناورانه به جایی رسیده است که آن را به عنوان یک قدرت نظامی بزرگ، نه تنها در گستره منطقه، بلکه در همه جهان مطرح می‌سازد، زیرا با ایمان رهبری اسلامی این کشور به اینکه ایستادن روی پای خود شرط اصلی ایجاد شرایطی است که دشمن را از انجام حماقت برای از بین بردن پروژه اسلامی باز می‌دارد، دستاوردهای دفاعی بزرگ و قابل توجهی را به منصه ظهور رساند.

کثرت آزمایش‌ها و مانورهای نظامی ایران و تنوع آن، بر جدیت ناظران بیدار بر امنیت زمینی، دریایی و هوایی این کشور دلالت دارد و ثابت کرد که این نیروها در حوزه‌های گوناگون، قدرتی هستند که دشمن، هزار و یک حساب روی آنها باز کرده است و ایران، در این مجال، عجله‌ای ندارد و با صبر، آرامش و یقین به فعالیت خود ادامه می‌دهد و پروژه‌های اسلامی خود را به اجرا می‌گذارد و برای آن، به همه وعده‌هایی که به آن داده می‌شود، پشت پا می‌زند. اگر ایران دست از مسئله فلسطین بردارد و پا در مسیری بگذارد که کشورهایی که نام اسلام را یدک می‌کشند بدان وارد شدند، آمریکا و قدرت‌های غربی و صهیونیستی همه دنیا را به پای او می‌ریزند و او را حاکم بر بقیه جهان اسلام قرار می‌دهند.

ایران اسلامی؛ قدرتی که با حداکثر سرعت در حال ظهور است

رزمایش پیامبر اعظم ۱۵ که در طی روزهای گذشته برگزار شد، عرصه‌ای برای رونمایی از قدرت جدید موشکی ایران در حوزه موشک‌های بالستیک با سرجنگی جدا شونده و رادار بود که در مدت زمان کمتری از نمونه‌های گذشته، آماده شلیک می‌شود. سرتیپ امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اظهاراتی که امروز، جمعه بیان داشت، از تولد "قدرتی جدید" در سپاه به دلیل ادغام دو قدرت نظامی خبر داد.

به گفته حاجی زاده، در نتیجه جمع بین قدرت‌های موشکی جدید از یک طرف و هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده از فناوری هوش مصنوعی از طرف دیگر، قدرت جدیدی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شبیه سازی حمله به نقاط قدرت و استحکامات دفاعی دشمن ایجاد شده است.

حاجی زاده درباره رزمایش‌هایی که ایران انجام داده است، گفت که در شبیه سازی این حمله، مجموعه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی توانست سامانه‌های پدافندی دشمن را نابود سازد تا پس از آن زمینه برای شلیک موشک‌ها به منظور انهدام موقعیت‌های اصلی دشمن فراهم آید (موقعیت‌های فرضی در رزمایش) (۱).

در همین رابطه و در نهایت اعتماد و قدرت، امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تأکید کرد که نیروهای ایرانی قادرند در یک لحظه، همه پایگاه‌های آمریکا را در منطقه هدف قرار دهند و منهدم کنند.

حاجی زاده در گفتگو با تلویزیون ایران گفت: «با اینکه آمریکایی‌ها قدرت دارند، اما نیروهای سپاه پاسداران آموختند که چگونه با آنها مبارزه کنند و این قدرت را دارند که آنها را هدف قرار داده و امکانات ‌دفاعی‌شان را نابود ساخته و با شلیک ۵۰۰ موشک در آن واحد، طوری به آنها ضربه بزنند که جبران آن ممکن نباشد».

فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره خسارت‌های آمریکایی‌ها در پایگاه "عین الاسد" گفت: «آمریکایی‌ها در روز نخست گفتند که تلفاتی نداشتند. بعد گفتند که شش نفر دچار ضربه خفیف مغزی شدند. پس از آن گفتند ۱۰ نفر، و بعد گفتند ۲۰ نفر و این تعداد تا ۱۱۰ نفر افزایش یافت. چطور ممکن است ۱۱۰ نفر دچار ضربه خفیف مغزی شوند اما هیچ یک از آنها کشته نشود؟»

حاجی زاده تأکید کرد: «بی‌تردید تعدادی از نیروهای آنها کشته شدند. عراقی‌هایی که در آن پایگاه بودند که جنازه‌ها را در کیسه‌ها می‌گذاشتند، گزارش‌هایی در این رابطه به ما دادند. آمریکایی‌ها در ساعت نخست از حمله، همه چیز را از پایگاه خارج کردند (۲)».

در هنگام این رزمایش، حادثه‌ای به وقوع پیوست. یک فروند زیردریایی که مشخص شد آمریکایی است به منظور جاسوسی و تحت نظر گرفتن مراحل رزمایش از نزدیک به منطقه رزمایش نزدیک شد اما رادارهای ایرانی خیلی زود آن را کشف کرده و ضمن محاصره، آن را به خروج از منطقه مجبور کردند.

امیر سرتیپ، حمزه علی کاویانی، از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هشدار شدید اللحنی به سرنشینان زیردریایی داد و آنها را مجبور به فاصله گرفتن از مکان عملیات کرد.

گفتنی است چندی پیش  نیز واحدهایی از ارتش ایران، یک زیردریایی ناشناس را رهگیری کردند که تلاش داشت تا به منطقه عملیات در آب‌های دریای عمان و سواحل "کنارک" واقع در جنوب غربی ایران نزدیک شوند. نیروهای ارتش، زیردریایی را مجبور به عقب‌نشینی کرد. در این مانور، نیروی دریایی ایران از یکی از مهمترین و بزرگترین کشتی‌هایش به نام "مکران" رونمایی کرد که وزن آن به ۱۲۱ هزار تن می‌رسد و بخشی از پروژه ایجاد یک پایگاه دریایی در شمال اقیانوس هند است. روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که انواع مختلفی از موشک‌های کروز دریایی از ساحل و شناورهای جنگی شرکت کننده در رزمایش شلیک شد و اهداف خود در شمال اقیانوس هند را به دقت مورد اصابت قرار داد. (۳).

در شرایطی که دیگر کشورهای اسلامی در مسئله فلسطین و مسئله برحق آن در کما به سر می‌برند، جمهوری اسلامی ایران به ایجاد آمادگی‌های خود ادامه می‌دهد تا با آن به سطح بالایی از آمادگی دست یابد و در این راه، شعار آن این است که کسب قدرت، شرط اصلی تحقق عزت، کرامت و موفقیت در مسائل بر زمین مانده است.

***

مخاطبان ارجمند برای مطالعه نسخه عربی این یادداشت می‌توانند به این لینک مراجعه کنند

https://aljoraanews.net/%d۸%a۵%d۹%۸a%d۸%b۱%d۸%a۷%d۹%۸۶-%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۸%a۵%d۸%b۳%d۹%۸۴%d۸%a۷%d۹%۸۵%d۹%۸a%d۹%۹۱%d۸%a۹-%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۹%۸۲%d۹%۸۸%d۹%۹۱%d۸%a۹-%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۹%۸۲%d۸%a۷%d۸%af%d۹%۸۵%d۸%a۹-%d۸%a۸%d۸%a۷%d۹%۸۴%d۸%b۳/

منابع:

۱. الحرس الثوری یعلن عن ولادة قوة جدیدة فی ایران بسبب دمج سلاحین

arabic.sputniknews.com/world/۲۰۲۱۰۱۱۵۱۰۴۷۸۰۹۰۰۲-

۲. إیران تؤکد قدرتها علی تدمیر القواعد الأمیرکیة فی المنطقة خلال لحظة واحدة

 www.al-abdal.net/۲۶۹۳۸

۳. قرب منطقة مناوراته.. الجیش الإیرانی یحاصر غواصة أمیرکیة

https://www.al-abdal.net/۲۶۹۴۷/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha