شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وبینار نشست علمی، پژوهشی با حضور امام جمعه اهل سنت کرمانشاه

حوزه/ وبینار علمی و پژوهشی با حضور امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، با موضوع آیات فضائل امیرالمومنین علی(ع) از منظر منابع اهل سنت، به همت مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه و موسسه علمی پژوهشی مذاهب اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در کرمانشاه، در سالروز میلاد با سعادت مولی الموحدین(ع)، ماموستا عبدالرحمان مرادی، با شرکت در وبینار علمی و پژوهشی بیان فضائل امیرالمومنین علی(ع) از منظر منابع اهل سنت، اظهار داشت: به نقل ابن عباس هر جا که «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا» آمده، مخاطب اصلی این جمله «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا»، امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه ضمن اینکه در کتاب تاریخ خلفاء آمده آنچه در قرآن برای امام علی(رض) بیان شده، برای کسی دیگر بیان نشده است، گفت: گرچه ابن عباس این ادعا را دارد که در قرآن ۳۰۰ آیه در شأن امام علی بیان شده، اما آنچه که روشن و مشخص است، آیات در شأن امام علی(ع) نازل شده است.

ماموستا مرادی ادامه داد: ائمه، حُفاظ و محدثین ما دچار اذیت و آزار شدند برای اینکه آمدند و فضائل علی(ع) و اهل بیت(ع) را نقل کردند، تا واقعیت امر را برای امت مشخص کنند.

وی در پایان گفت: ائمه اربعه و شعرای اسلام در وصف امام علی(ع) و اهل بیت مکرم پیامبر اسلام(ص)، اشعار بسیار سروده اند و در غرب کشور هم مردم ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر(ص) دارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha