جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
"ولادیمر جبار اوف" عضو شورای فدرال روسیه

حوزه/ "ولادیمر جبار اوف" عضو شورای فدرال روسیه گفت: حملات آمریکا به سوریه غیر قانونی است و در این حملات سرزمین های کشوری با حاکمیت مستقل بمباران شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "ولادیمر جبار اوف" معاون اول رئیس کمیته امور بین الملل در شورای فدرال روسیه گفت: حملات آمریکا به سوریه غیر قانونی است و در این حملات سرزمین های کشوری با حاکمیت مستقل بمباران شده است.

وی اشاره کرد: بعید نیست که دولت سوریه این مسئله را به شورای امنیت ارجاع دهد و از آن بخواهد که در یک جلسه اضطراری این وضعیت را بررسی کند.

 "جبار اف" با بیان اینکه سوریه کاملا حق دارد که واکنش نشان دهد، افزود: آنچه اتفاق افتاده بسیار خطرناک است و ممکن است منجر به تشدید اوضاع در تمامی منطقه شود و باعث شکل گیری یک درگیری بزرگ شود.

این مقام روسی با اشاره به اینکه سوریه از سلاح های جدید مثل سامانه دفاعی پدافند هوایی از نوع اس ۳۰۰ برخوردار است، گفت: آمریکایی ها باید نسبت به ارتکاب اینگونه اقدامات کاملاً هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: جزئیات این حمله همچنان مبهم است و هنوز مشخص نشده، امّا تاکنون همه چیز بسیار خطرناک به نظر می رسد.

معاون اول رئیس کمیته امور بین الملل در شورای فدرال روسیه در پایان بیان داشت: به نظر می رسد آمریکا به مبارزه با تروریست ها در سوریه توجهی ندارد و تنها به دنبال تشدید درگیری است تا این کشور درگیر باقی بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha