جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ امام جمعه ماکو تصریج کرد: در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش بهاره و نمایشگاه های بهاره تعطیل گردیده است، برای اینکه مردم عزیز بتوانند به آسانی و با قیمت مناسب، ارزاق عمومی و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه نمایند،  توقع و انتظار همگانی از دستگاه های ذیربط این است که در این روزهای پایانی سال تدابیر بهتری را اتخاذ، عمل و اقدام کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با بیان این که در آستانه هفته‌ احسان و نیکوکاری قرار گرفته‌ایم و بهترین فرصت است در ماه رجب و ایام ولادت با سعادت امیر مؤمنان علی (ع)، آن حضرت را در ایثار و انقاق برای خود بهترین الگو قرار دهیم، اظهار داشت: در هفته نیکوکاری به پایگاه‌های کمیته‌ امداد مراجعه کرده و با هدایای نقدی و غیر نقدی خود، فقرا و مستمندان و ایتام را در شب عید یاد کرده و بدین طریق قلب نازنین امیر مؤمنان علی (ع) را نیز از خودمان شاد کنیم و آن چه که مورد نیاز ما نیست در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

وی با بیان این که در در ایام کرونایی باید مردم ایثار و مواسات و همدلی را فراموش نکنند، اضافه کرد: متأسفانه این روزها، بازار خرید و فروش کالا دچار نوسانات زیادی شده است و فرا رسیدن شب عید نیز تا حد زیادی بر این التهابات افزوده است و دولت محترم باید برای مهار کردن قیمت ها تدابیری اتخاذ کند.

امام جمعه ماکو تصریج کرد: در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش بهاره و نمایشگاه های بهاره تعطیل گردیده است، برای اینکه مردم عزیز بتوانند به آسانی و با قیمت مناسب، ارزاق عمومی و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه نمایند،  توقع و انتظار همگانی از دستگاه های ذیربط این است که در این روزهای پایانی سال تدابیر بهتری را اتخاذ، عمل و اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای فرمودند: «حدّ غنی‌سازی ما بیست درصد نیست، اگر لازم باشد برای مثلاً پیشران هسته‌ای یا مسائل دیگر ممکن است به شصت درصد هم غنی‌سازی را برسانیم ... اصل نیاز کشور به غنی‌سازی یک امر مسلمی است. تا چند سال دیگر بلاشک نیروگاه‌های هسته‌ای یکی از مهم‌ترین منابع انرژی در کشورها خواهند بود.»

حجت الاسلام هاشمی، احترام به قانون و مقررات و پایبندی بدان ها را از جمله‌ی نکته‌های آموزنده در سیرi رسول خدا (ص) و امامان معصوم عنوان کرد و بیان داشت: انجام عملی خارج از مقررات دینی، مشروعیت آنان را مختل می‌کند و در بیانات رسول خدا (ص) نیز بر این امر تأکید شده است و رسول خدا (ص) و امامان معصوم، علاوه بر عمل و رفتار، در موارد مقتضی، اموری را به عنوان قوانین و مقررات شرعی، از جمله در مسائل نظامی برای سپاهیان اسلام بیان کرده و آنان را به رعایت آن دعوت می‌نمودند، حتی به مسلمانان سفارش می‌کردند که در برخورد با غیر مسلمانان نیز مقررات دینی و اجتماعی ویژه‌ای را رعایت کنند.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: امروز بحمدالله نیروهای مقاومتِ انصارالله و کمیته‌های مردمی با پشتیبانی ارتش یمن در آستانه آزادسازی مأرب قرار گرفته‌اند، این اتفاق مهم می‌تواند تغییرات مهمی در یمن بوجود آورده و تحولات سرنوشت‌سازی را در منطقه رقم بزند و اگر کنترل مأرب به دست دولت نجات ملی بیافتد، شکست سعودی قطعی شده و باعث می‌شود، تحولات زیادی در حاکمیت آل سعود به وجود آمده و زمینه‌ سقوط این خاندان جنایتکار فراهم گردد.

وی در پایان گفت: اگر عربستان در یمن با شکست مواجه شود، دومینوی شکست های آمریکا سرعت خواهد گرفت. اگرچه امارات تلاش خواهد کرد جای عربستان را پر کند، اما بی‌تردید مقابله امارات با انصارالله همان بلایی را بر سر حاکمان کوته فکر ابوظبی خواهد آورد که اکنون بر سر آل سعود آمده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha