شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه اردبیل

حوزه/ بعضی از روشنفکران می گویند "چرا ما با دنیا جنگ داریم، و تهدید می کنیم، باید با دنیا آشتی بکنیم" این حرف، کاملا مغالطه و عوامانه و یک شعار پوپولیستی است. ما با جهان جنگ نداریم، کشوری را هم تهدید نمی کنیم و با همه هم آشتی داریم جز چند کشور شرور که طبیعی است، اما یک سؤال مهم از این روشنفکران مطرح است؛ رژیم صهیونیستی با صراحت ایران را تهدید به حمله می کند، چرا اینجا حرف نمی زنید؟

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با بیان این که رسول خدا مال و ثروت را فتنه و آزمون مسلمانان معرفی کرده است، اظهار داشت: طبق بیان قران کریم و روایت معصومین خداوند مسلمانان را با مال امتحان می کند، چون بر امت واجب کرده که با ندار ها مواسات بکنند و در میان تکالیف الهی، طبق روایات ائمه معصومین (ع) اعطاء مال به فقراء سخت ترین واجب است و هر چند بعضی ها می گویند وجوب جهاد از همه احکام سخت تر است، ولی سخت ترین واجب الهی، مواسات و گذشتن از پول و ثروت برای آسایش گرفتاران است.

وی با بیان این که وقتی متموّلی پول ، لباس و خوراک اضافی و… دارد، حق ندارد این ها را ذخیره کند، در حالی که دیگری به طور اضطراری به آن محتاج است، اضافه کرد: حضرت آیت الله مرعشی نجفی در لحظات آخر عمر خود از دو چیز اظهار نگرانی می کردند که در آخرت برای او مشکل درست کند؛ اول، مطلبی را در منبر گفته باشد که به ضرر اسلام تمام شود و دوم، همسایه محتاج و گرسنه داشته باشد و به او کمک نکرده باشد. سپس فرمود اگر اینطور بوده والله، بالله و تالله من خبر نداشتم.

امام جمعه اردبیل با بیان این که مواسات در ایام عسرت و گرفتاری مسلمان ها تشدید می شود و مروت در چنین حالی اقتضاء می کند که انسان سفره خود را در معرض نیازمندان قرار دهد، ادامه داد: در حال حاضر به خاطر تحریم ظالمانه آمریکا از یک طرف و کرونا از طرف دیگر و گاهی به خاطر سوء مدیریت بعضی از مسئولین ، انسان های گرفتار در جامعه ما که عاجز از تأمین نیازهای ضروری هستند، زیاد شده اند و این امر، مسئولیت سختی برای متمولین درست کرده و اینجاست که مسلمانان غربال می شوند و متمولین در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، باید قشر آسیب پذیر را دریابند و الا به امانت، خیانت کرده اند.

وی گفت: در ایام پایانی سال مراسم باشکوه جشن نیکوکاری به منظور کمک به نیازمندان جامعه اسلامی و گسترش فرهنگ انفاق و احسان با همکاری کمیته امداد حضرت امام و نهاد امامت جمعه برگزار خواهد شد  و ان شاء الله در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند در پایگاه های سطح شهر و مساجد و به خصوص روز ۱۵ اسفند در مصلاهای نماز جمعه شاهد نهضت بزرگ احسان و انفاق در استان عاطفی اردبیل خواهیم بود.

 نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود  اظهارکرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کرده که به بایدن گفته ام "نخواهم گذاشت ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند چه با توافق و چه بدون توافق و امنیت اسرائیل را دست یک نفر قرار نخواهیم داد"، این سخن  تهدید صریح ایران به حمله است و تمام ترورهای هسته ای را هم بر عهده گرفته است.

وی اضافه کرد: بعضی از روشنفکران می گویند "چرا ما با دنیا جنگ داریم، و تهدید می کنیم، باید با دنیا آشتی بکنیم" این حرف، کاملا مغالطه و عوامانه و یک شعار پوپولیستی است. ما با جهان جنگ نداریم، کشوری را هم تهدید نمی کنیم و با همه هم آشتی داریم جز چند کشور شرور که طبیعی است، اما اینجا یک سؤال مهم از این روشنفکران مطرح است؛ رژیم صهیونیستی با صراحت ایران را تهدید به حمله می کند، چرا اینجا حرف نمی زنید؟

نماینده ولی فقیه در اردبیل افزود: حالا ما می خواهیم در برابر این حمله دفاع کنیم، در کدام نقطه بایستیم؟ اگر در داخل بایستیم حتما شکست می خوریم همچنان که امیرالمؤمنین فرمود «ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا » (خطبه ۲۷ نهج البلاغه) یعنی هیچ ملّتی در خانه‏ اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اینکه ذلیل شد. پس ما احتیاج به نفوذ منطقه ای و قدرت منطقه ای داریم تا تهدید را از ملت و کشور خود دفع کنیم. آمریکا که می گوید شرط آمدن من به برجام قلع و قمع نفوذ منطقه ای ایران است، معنایش این است که می خواهم زمینه حمله بسیار آسان رژیم صهیونیستی به ایران را فراهم کنیم و باید به آنها گفت ملت ما بسیار هوشیارتر از این است که این کلاه گشاد سرش برود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha