پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی

در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در اصفهان بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان، اصلاح گمرک، جلوگیری از رانت خواری و انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت برطرف شدن کردن کشور به صورت اساسی، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسئله مبارزه با قاچاق کالا تأکید داشته و دارند؛ برای اجرایی شدن این موضوع، نیاز است گمرک اصلاح شود؛ می‌توان با اصلاحات و افزودن نیروی متدین و متعهد در گمرک جلوی از بین رفتن حق مردم و دولت را بگیرند.

وی افزود: مسئولان هنوز نتوانسته‌اند مسئله قاچاق کالا را ساماندهی کنند، چراکه جنس قاچاق برای کسی که قاچاق می‌کند و یا کسی که قاچاق را خریداری می‌کند، سود فراوانی دارد و آنان حاضرند خطر کنند؛ در حال حاضر با بالا رفتن قیمت ارز و به صرفه نبودن کالای خارجی، مردم به کالای داخلی روی آوردند و صادرات کشور تقویت شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: برخی از موضوعات همچون خصوصی شدن بانک‌ها و یا پالایشگاه‌ها کار اشتباهی بود و باید اصلاح شود تا دولت با استفاده از منابع مالی بتواند با ارائه تسهیلات کم بهره، از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان به نوعی کارگران بدون مزد دولت هستند؛ تولیدکنندگان با انگیزه بالا و با تحمل سختی‌ها در حال تولید کالای ایرانی هستند؛ آنان با ایجاد شغل، به دولت کمک می‌کنند و اگر چند سال از پرداخت مالیات معاف باشند، جان می‌گیرند و پس از این مدت، با پرداخت مالیات به دولت کمک می‌کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد یادآور شد: واگذاری زمین رایگان به تولیدکنندگان، فراهم کردن آب و برق با هزینه کم، ارائه تسهیلات کم بهره و معافیت 5 ساله مالیاتی، کاهش بهره بانکی و تقویت ارزش پول ملی از جمله کارهایی است که باید به صورت ریشه‌ای ساماندهی شود؛ متأسفانه حرف‌هایی که زده می‌شود با عملکرد همخوانی ندارد.

وی عنوان کرد: در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه، دولت‌ها مجبور به چاپ پول می‌شوند و ارزش پول ملی کاهش می‌یابد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: کاری کنید تا سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید حرکت کند نه اینکه هر روز در یک بازار وارد شود، یک روز در بورس، گاهی در زمین و املاک و گاهی در بانک‌ها.  

قطعی شدن پروژه انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان

رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در این دیدار با اشاره به توجه ویژه‌ دولت‌ها به ویژه دولت فعلی به استان اصفهان، اظهار کرد: استان از نظر صنعتی، سیاسی، گردشگری، کشاورزی، اجتماعی و ... قطبی برای کشور است و دولت‌ها نمی‌توانند بدون توسعه این استان، کشور را اداره کنند.

محمود واعظی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه از جمله سیاست‌های دولت بوده و هست، افزود: تلاش شده تا دولت بستر را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کند و به دنبال تصدی‌گری نباشد؛ هر جا دولت بخواهد با مردم رقابت کند رانت به جود می‌آید و مردم ضرر می‌کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه بدنه دولت‌ها از کاهش تصدی‌گری استقبال نمی‌کنند و برخی مدیران فکر می‌کنند اقتدارشان به صدور مجوز و امضا کردن است، درحالی‌که تجربه دنیا این است که اقتدار دولت شامل سیاست‌گذاری، نظارت و هدایت است.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: افتخار می‌کنیم که پروژه‌های بزرگ در کشور با مشارکت خوب بخش خصوصی انجام می‌شود و در شرایط تحریم، با فعالیت‌ شرکت‌های داخلی و رفتن شرکت‌های کره‌ای، مشکلی در بازار لوازم‌خانگی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله تولید برای دولت بسیار اهمیت دارد و این‌گونه نیست که مسئولان عالی‌رتبه نخواهند کارها را سامان دهند، بلکه بروکراسی اداری، ترس از مسائل نظارتی و ... دست به دست هم داده است تا مدیران دولتی جرأت نکنند دست به اصلاحات بزرگ بزنند.

واعظی یادآور شد: دکتر روحانی تلاش کرده تا صدور مجوزها را الکترونیکی کند، چراکه با این کار زمینه فساد  برچیده می‌شود. در کشورهای غربی برای صدور مجوز، شما آدمی نمی‌بینید بلکه می‌دانید در سامانه باید برای دریافت مجوز چه کارهایی انجام دهید و چه مدت طول می‌کشد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله آب برای استان اصفهان، گفت: مشکلات زیست‌محیطی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان برطرف شده است و در آینده‌ای نزدیک آغاز این پروژه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: دفتر امام جمعه اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha