پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ قرار داشتن یک فقیه جامع‌الشرایط در رأس نظام هیچگاه اجازه نداده دشمنان نظام به اهداف خودشان برسند، این مهم را می‌توان در سال‌ها و دهه‌های بعد از رحلت امام خمینی (ره) نیز به‌خوبی مشاهده کرد.

خبرگزاری حوزه | جمهوری اسلامی ایران در ۴۲ سال گذشته همواره آماج توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان نظام و به‌خصوص آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی بوده است.

از ترورهای کور در ماه‌های اول انقلاب تا جنگ تحمیلی و فتنه‌های مختلف و تحریم‌های ظالمانه همه‌وهمه در جهت تضعیف و براندازی نظام بوده اما در این میان هدایت‌ها و روشنگری‌های امامین انقلاب همواره این توطئه‌ها را خنثی کرده است.

در به ثمر رسیدن انقلاب و بعد از آن در جنگ تحمیلی این هدایت‌های امام خمینی (ره) بود که اجازه نداد دشمنان نظام به اهداف شوم خود برسند.

در واقع باید گفت قرار داشتن یک فقیه جامع‌الشرایط در رأس نظام هیچگاه اجازه نداده دشمنان نظام به اهداف خودشان برسند، این مهم را می‌توان در سال‌ها و دهه‌های بعد از رحلت امام خمینی (ره) نیز به‌خوبی مشاهده کرد.

در سه دهه اخیر بارها دشمنان نظام با توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف به دنبال ضربه‌زدن به‌نظام بودند که هر بار با هوشیاری و هدایتگری رهبر معظم انقلاب به‌خوبی خنثی شد.

از سوی دیگر رهبر انقلاب در این سال‌ها و در زمان‌هایی که در درون نظام و بین قوا اختلافی به وجود می‌آمد نیز در جایگاه رهبر و پیشوای امت اسلامی با رهنمودهای خودش این اختلافات را از بین می‌برد.

این مهم در روزهای اخیر نیز بار دیگر قابل‌لمس بود، در واقع زمانی که دولت و مجلس شورای اسلامی بر روی یک موضوع بین‌المللی که باید صدای واحد از کشورمان به دنیا مخابره می‌شد، مواضع تندی علیه همدیگر گرفتند -که به‌سرعت به تیتر اخبار رسانه‌های معاند تبدیل شد - باز هم این رهبر انقلاب بود که هر دو طرف را به اتحاد و همدلی و رفع اختلافات دعوت کرد.

قطعاً اگر این روشن‌بینی و تیزبینی رهبر انقلاب نبود، جمهوری اسلامی ایران الان دوام و تداوم نداشت و مانند بسیاری از انقلاب‌ها به خط پایان رسیده بود اما هر زمانی که  میخواست این کشور به بن‌بست برسد ، درایت و تیزبینی رهبر انقلاب مانع آن شده است.

   

عباسعلی محمدی- فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha