جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: کار اساسی معلم هدایت کودکان از ظلمت به سوی نور است تا نگذارد در ذهن آنها آمال و آرزوهایی که منجر به فساد می شود، ایجاد شود. امام(ره) شغل معلمی را به شغل انبیا شبیه دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، به مناسبت بزرگداشت هفته امور تربیتی با مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان امور تربیتی استان آذربایجان شرقی دیدار کرد. 

وی ضمن تسلیت رحلت شهادت گونه حضرت زینب(س) گفت: بعد از مادر، مربی نقش بسیار زیاد و موثری در سازندگی دانش آموزان دارد. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: کار اساسی معلم هدایت کودکان از ظلمت به سوی نور است تا نگذارد در ذهن آنها آمال و آرزوهایی که منجر به فساد می شود، ایجاد شود. امام(ره) شغل معلمی را به شغل انبیا شبیه دانست. 

وی افزود: معلم و مربی، بیش از هر فرد دیگری، در ذلالت و گمراهی انسان موثر است. معلمان مخصوصا مربیان پرورشی با هدایت خود راه راست یا غلط را به دانش آموزان نشان می دهند. اگر در آموزش و پرورش، دانش آموز با فساد پرورش یابد، با اخلاق فاسد خود می تواند کشوری را به فساد بکشد. پس همه مسئول هستیم. گاهی شریک جرم آنهاییم و گاهی در نورانیت کارهای آنها شریک هستیم. پس قدر خود را بدانید. 

امام جمعه تبریز افزود: در قرآن به جز یک مورد همیشه تربیت مقدم بر تذکیه است و باید در حوزه پرورشی از نیروهای متعهد و متخصص استفاده شود. از بهترین‌ها و متدین ترین و متعهدترین افراد در امور پرورشی استفاده شود. 

وی خاطر نشان کرد: آموزش مجازی باعث شده در مسائل پرورشی افت و رکود ایجاد شود و این خود به خود، دغدغه پرورشی در مسئولان و اولیا را کمتر کرده است. اهمیت مسائل تربیتی بسیار بالاست. 

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تعامل در عمل در بین نهادهای آموزش و پرورش باید بالا باشد تا پرورش به خوبی انجام شود و این تعامل بتواند اثرات مثبت داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه تحرک و فعالیت برای رشد دانش آموزان از لحاظ فکری، عقلانی و جسمانی بسیار مهم است، گفت:شیطنت و بازی گوشی کودکان در دوران خردسالی، نشانه هوش بالای کودک است. کودکان باید در مساجد حضور یابد و هیئت امنا آنها را با شیطنتهایشان قبول داشته باشند تا کودکان با مسجد مانوس شوند. 

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: معاونت پرورشی با ابتکارهای نو، حساسترین نقطه آموزش و پرورش است. معاونین پرورشی حکم پدر و مربی را دارند. 

در ادامه این جلسه جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی افزود: با راهنمایی های نماینده ولی فقیه در استان در حوزه تعلیم و تربیت، تربیت عملی به خصوص برای دانش آموزان در سبک، دیدگاه و رویکرد جدید، در بدنه آموزش و پرورش اجرایی می شود. 

پاشایی ادامه داد: با وجود ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان، ۵۰ دارالقران به ۲۳۰ هزار نفر در بخش های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت و .‌..خدمات داده می شود. 

وی افزود: در نهضت نمازخانه سازی ۱۶۰ هزار نمازخانه ساخته شده است و ۲۲ باب نمازخانه نیز در حال تکمیل است و تفاهم نامه ۲۵ باب نمازخانه نیز آماده است. 

پاشایی با بیان بعضی از اقدامات معاونت پرورشی گفت: اعزام مبلغان به مدارس، فعالیتهای تشکلهای درون سازمانی مثل سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی که با اعزام سالیانه ۲۵ هزار نفر در قالب راهیان نور، اقدامات زیاد برای گام دوم انقلاب، کمکهای مومنانه و... ازجمله این فعالیتهاست که در سطح کشور یکی از حوزه های پیشتاز هستیم. 

مدیر کل آموزش و پرورش از دیگر اقدامات آموزش و پرورش را تجهیز مدارس کشور به کتابخانه و افزایش سرانه از ۹ جلد کتاب به ۱۱ جلد، جشنواره های مختلف مانند فرهنگی و هنری، لاله های روشن، فردا، علمدار، علوی، مهتاب در نور، آینه زمان و... نام برد. 

وی گفت : با ۵۲ کانون فرهنگی و تربیتی و ۴۰ مرکز مشاوره در راستای آسیبهای اجتماعی دانش آموزان در استان تلاش می کنیم. 

پاشایی با بیان اینکه از ۳ اسفند سال قبل مدارس حضوری نیست ادامه داد: در کنار مدافعان سلامت، مجاهدان آموزش نیز حضور یافتند تا هیچ دانش آموزی از آموزش جدا نماند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha