جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ جلسه ستاد بحران نهادهای حوزوی و مدارس علمیه استان خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات را دعا و تضرع به درگاه الهی دانست و تأکید کرد در شرایط کنونی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا نباید از این مهم غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، در جلسه ستاد مدیریت بحران شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان، راه برون‌رفت از مشکلات را دعا و تضرع به درگاه الهی دانست و اظهارداشت: سنت الهی بر سخت‌گیری است، به تعبیر مقام معظم رهبری وقتی انسان می‌خواهد به قله صعود کند، با سختی مواجهه می‌شود، اگر این سختی‌ها نباشد، انسان باید در اینکه مسیر کمال را درست می‌رود تردید کند. این سنت به‌گونه‌ای است که هر پیامبری که می‌آمد به بدیمنی متهم می‌شد چون همراه او سختی‌ها هم می‌آمد.

وی ادامه داد: غرض این است که گاهی خدای متعال، برای امتحان کردن بنده خود، زندگی را سخت می‌کند و تمام راه‌های حلال را می‌بندد و مسیر حرام را باز می‌کند. در این بن‌بست‌هاست که شیطان تمام تلاش خود را در پیش می‌گیرد. اگر در این شرایط انسان توانست تقوای الهی را خوب رعایت کند، خدای متعال از راه‌هایی که به ذهن انسان نمی‌آید مسیر را باز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، اظهارداشت: در طول جنگ تحمیلی و در شب‌های عملیات، شهدا و رزمندگان تا صبح عبادت می‌کردند و به درگاه الهی تضرع صورت می‌گرفت. ابزاری که دست ماست همین دعا و توکل و تضرع به درگاه الهی است و این مهم در این شرایط حساسی که کل دنیا با آن مواجه است نیز باید صورت پذیرد. مقام معظم رهبری مردم را دعوت به قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه کرده‌اند که متأسفانه مورد غفلت واقع‌شده و ما باید آن را جدی بگیریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، ایران اسلامی نه‌تنها از سایر کشورها عقب نیست بلکه از بسیاری از کشورها جلوتر است. در توصیه‌های اخلاقی آمده است که خداوند متعال به انسان سخت می‌گیرد تا یک یا الله بگوید و متوجه خدا شود. متأسفانه فضای مجازی مسموم است و گاهی بعضی مسلمات دینی را به تمسخر می‌گیرند، ما در زمان جنگ تحمیلی با همین توسل‌ها و دعاها توانستیم درجایی که کل دنیا در مقابل ما بود، اعجاز کنیم.

امام‌جمعه اهواز، بیان کرد: در جبهه‌های جنگ تحمیلی، حضور طلاب و روحانیون رزمی و تبلیغی بود والان هم در کارهای جهادی، مثل همین حضور جهادی در بیمارستان‌ها نیز باید همین‌گونه باشد. تبلیغ عملی یعنی اینکه مردم ببینند که روحانیون فقط بر منبر صحبت نمی‌کنند و جهت حل مشکلات مردم، حضور مؤثر در صحنه دارند.

وی افزود: آنچه امروز دنبالش هستیم این است که حوزه‌های علمیه در بحران‌های گوناگون قرارگاه ویژه خودش را داشته باشد تا به‌ موقع در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کند. تشکیل این مهم نیازمند ورود کلیه نهادهای حوزوی است تا بتوانیم به تبلیغ عملی برسیم، و چه تبلیغی بهتر از اینکه بتوانیم جان انسان‌ها را نجات دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، در پایان بیان کرد: امروز در استان خوزستان چه مرد و چه زن در صحنه مقابله با ویروس کرونا قرار داشته و در حال تلاش هستند. کلیه نهادهای حوزوی نیز باید وارد میدان شوند تا حمایت‌های لازم را جهت حضور جهادی هر چه‌بهتر طلاب صورت دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha