پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علیمحمدی

حوزه/ مدیر اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: هیچ تضمینی برای عاقبت به خیری وجود ندارد و صرف حضور در حوزه علمیه و ملبس شدن به لباس روحانیت هم آن را تضمین نمی کند و خیلی ها از مسیر خارج شده و راه شان را از اسلام جدا کردند و آن به دلیل این است که به موانعی که نقاط ضعف انسان است، توجه نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی حجت الاسلام کاظم علیمحمدی، شامگاه شنبه در جمع طلاب خوی که در حسینیه مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که عده ای از افرادی که در زمان امام کاظم (ع) نماینده حضرت بودند، به دلیل حب دنیا امامت امام رضا (ع) را انکار کردند، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی هم این گونه افراد را فراوان می بینیم، کسانی که خوب شروع کرده بودند اما بعد از مدتی به خاطر منافع دنیوی و یا نفوذ دشمن، به دشمنان اسلام و نظام ملحق شده و عاقبت به شر شدند.

وی با اشاره به این که چگونگی زندگی یک مسئله است اما مهم تر این است که چگونه آن را به پایان برسانیم، اضافه کرد: بودند افرادی که شروع خوبی نداشتند اما در ادامه مسیر خود را پیدا کرده و عاقبت به خیر شدند هم در اوائل اسلام بوده و هم  در انقلاب اسلامی چنین افرادی را مشاهده می کنیم.

مدیر اداره مطالعات و برنامه ریزی معاونت تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر این که در دعاهای ما باید عاقبت به خیری در رأس همه ادعیه باشد، گفت: هیچ تضمینی برای عاقبت به خیری وجود ندارد و صرف حضور در حوزه علمیه و ملبس شدن به لباس روحانیت هم آن را تضمین نمی کند و خیلی ها بودند، اما در این راه از مسیر خارج شده و راه شان را از اسلام جدا کردند و آن به دلیل این است که به موانعی که نقاط ضعف انسان است، توجه نمی کنند.

وی ادامه داد: باید در طول مسیر زندگی تلاش کنیم نقاط ضعف خودمان را برطرف کرده و از آلوده شدن به گناه دوری کنیم و اگر این راه همراه به عادت به گناه ادامه داشته باشد عاقبت خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام علیمحمدی در پایان اظهار کرد: خداوند متعال نعمت های زیادی را به انسان اعطا کرده است که قابل احصا نیست و نمی توان شکر آن را به جا آورد و باید تلاش کرد به نحو احسن بندگی پروردگار را به جای آورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha