یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 946755
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
تدوین مصحف فاطمی حضرت زهرا(س)  ثمره احساس همسرشان بود

حوزه/معاون فرهنگی مرکز تخصصی نورالزهرا( سلام الله علیها) در ساری گفت: : محتوای مصحف فاطمه (سلام‌الله علیها) شامل اخبار و حوادثی است که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) نگارنده و حضرت جبرئیل بیان‌کننده آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، صاحبه سلمانی معاون فرهنگی مرکز تخصصی نور الزهرا(سلام‌الله علیها) ساری، در نشست علمی پژوهشی با موضوع بررسی مصحف فاطمه(سلام‌الله علیها)، بیان کرد: محتوای مصحف فاطمه (سلام‌الله علیها) شامل اخبار و حوادثی است که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) نگارنده و حضرت جبرئیل بیان‌کننده آن است.

وی افزود: مباحثی که در مصحف تدوین‌شده ثمره احساسی بود که در امیرالمومنان (علیه السلام) محقق می شد و به همراه آن مطالبی از طریق صدا شنیده و توسط ایشان به رشته تحریر درآمد.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی نور الزهرا(سلام‌الله علیها) ساری در ادامه بابیان این مطلب که الفاظ و عبارات مصحف از طرف جبرئیل املا شده بود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) کلماتی را که توسط ملک به ایشان الهام می‌شد را به امام علی (علیه‌السلام) الهام می‌کردند.

 سلمانی، دلیل محدثه نامیدن حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) را سخن گفتن فرشته با ایشان بیان کرد و گفت: مسئله تحدی نتیجه کرامت و جایگاه رفیع اولیاء الهی است.

وی بابیان اینکه روایات تبیین‌کننده محتوای مصحف در دودسته سلبی و ایجابی هستند، افزود: روایات سلبی، روایاتی است که موضوع و محتوایی که در مصحف وجود ندارد را بیان می‌کند.

معاون فرهنگی مرکز تخصصی نور الزهرا(سلام‌الله علیها) ساری یادآور شد: روایات اثباتی موضوع و محتوای اصلی جزئیاتی را که در مصحف مطرح‌شده است را بیان می‌کند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha