پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی

حوزه امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه باید عالمانی بزرگ، متخلق، بصیر، عالم و مبلغ و ولایتمدار و با بصیرت تربیت کند، گفت: دید و افق خود را بلندتر کنیم و در این راه لازم است صدها علامه بلادی تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، صبح امروز در جلسه مجازی مدیران مدارس علمیه استان بوشهر اظهار داشت: تربیت مبلغ یکی از ارزشمندترین کارها است و هر کسی اعم از مدیر و استاد که این کار را انجام می دهد، این کار ارزشمند و شایسته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: در عرصه تبلیغ کسانی همواره بودند که نامشان ماندگار شده و این ماندگاری بر حسب همین خدمت بزرگ است که هم منابع انسانی تربیت کردند و هم آثار ارزشمندی را تولید کرده اند.

وی با بیان اینکه تاریخ استان بوشهر در عرصه علم و علوم حوزوی بسیار باشکوه است گفت: در استان بوشهر مدارس مهمی پیرامون تاریخ حوزه و تاریخ بوشهر بوده و تلاش بزرگانی همچون آیت الله بلادی بوشهری(ره) در آن زمان باعث شده تا یک جامعه قوی حوزوی درست شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حدود شش مرجع صاحب رسانه در استان بوشهر وجود داشته است گفت: افرادی همچون آیت الله بلادی بوشهری(ره)، آیت الله مرعشی نجفی و آل عصفور نمونه هایی از این مراجع صاحب رساله هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، داشتن اخلاق و اهل تألیف بودن را از ویژگی های بزرگان روحانیت استان عنوان کرد و ابراز داشت: این بزرگان هرگز به دنبال قدرت و ثروت نبوده بلکه افرادی عالم و متخلق و ولایتمدار بودند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر همواره نسبت به علما احترام زیادی داشتند و دارند گفت: در حال حاضر وظیفه تربیت و پرورش طلاب بر عهده شما مدیران است و حوزه را باید احیا کرد؛ فقط به دنبال جذب نباشید بلکه عظمت و بزرگی حوزه را احیا کنید.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه باید عالمانی بزرگ، متخلق، بصیر، عالم و مبلغ و ولایتمدار و با بصیرت تربیت کند، گفت: دید و افق خود را بلندتر کنیم و در این راه لازم است صدها علامه بلادی تربیت شوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تلاش های دشمن برای تزریق انرژی منفی در جامعه، اظهار کرد: دشمن همواره دشمنی خود را کرده و به دنبال این است که از اشتباهات سوء استفاده کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha