چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ آزاده دنکوب گفت: اقتصاد مقاومتی که در چند سال اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری است، با سخنرانی، شعار، حرف و بنرهای رنگارنگ محقق نخواهد شد، بلکه با تلاش جهادی و اجرای کامل مؤلفه­‌ها ممکن خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آزاده دنکوب در نشست مجازی با موضوع "اهمیت حمایت از تولید با بهره گیری از بیانیه گام دوم" بیان کرد: اقتصاد قوی، نقطه قوّت و عامل مهمّ سلطه‌ناپذیری و نفوذناپذیری کشور است و اقتصاد ضعیف، نقطه ضعف و زمینه‌ساز نفوذ و سلطه و دخالت دشمنان است.

وی با بیان  این که فقر و غنا در مادّیّات و معنویّات بشر، اثر می‌گذارد، ادامه داد: اقتصاد، هدف جامعه‌ اسلامی نیست، امّا وسیله‌ دستیابی به اهداف است.

مدرس حوزه اظهار کرد: انقلاب اسلامی، راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است.

دنکوب، با مهم خواندن جهش و رونق تولید در کشور، توجه به این مسئله را در تحریم‌های ظالمانه دشمنان بی‌اثر یا کم‌اثر دانست و تصریح کرد: این مهم با حمایت از کار و سرمایه ایرانی و توجه به تولید داخلی امکان‌پذیر است و در بخش تولید هم باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت تحقیق و پژوهش باشد تا اثرات مطلوب آن وارد اقتصاد کشور شود.

وی ثبات اقتصادی را در سایه مدیریت جهادی میسر و محقق دانست و افزود: لازمه سرمایه‌­گذاری در امر تولید، وجود ریسک پایین و ثبات بالا در وضعیت اقتصادی است و به نظر می رسد بخشی از بی­‌ثباتی فعلی، ناشی از عدم وجود مدیریت جهادی در امور اقتصادی کشور است.

مبلغ مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان افزود: راه‌اندازی چرخ تولید و ایجاد رونق، نیازمند برنامه صحیح است و باید متولیان امر تولید و نیز تمام امکانات دولتی و بخش خصوصی در این راه بسیج شوند و با مدیریت جهادی چرخ تولید را به گردش در بیاورند.

دنکوب، یکی از عوامل ورشکستگی صنعت تولیدات داخلی در طی سال‌های گذشته را واردات بی حد و مرز اجناس خارجی برشمرد و تصریح کرد: قیمت پایین اجناس خارجی باعث بی‌رغبتی تولیدات داخلی می‌شود و در نتیجه وابستگی به جزئی‌ترین اجناس مورد نیاز نیز تداوم می‌یابد.

وی کیفیت پایین محصولات تولید داخل را از موانع رونق تولید دانست و افزود: بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند از اجناس تولید شده در داخل کشور استفاده کنند، اما کیفیت نامناسب اجناس، افراد را به سوی اجناس خارجی سوق می‌دهد.

استاد حوزه خواهران با بیان این که یکی از چالش­‌های امروزه تولید ملی ورود کالای قاچاق به کشور است، بیان کرد: مهم‌ترین آسیب قاچاق کالا، به اقتصاد کشور و توان تولید و اشتغال است.

دنکوب به مسئولیت‌های دستگاه‌های تبلیغی و رسانه‌ها اشاره کرد و توضیح داد: رسانه‌ها از جمله صدا و سیما باید بر مسأله مصرف و تولید داخلی به معنای واقعی کلمه کار و مردم را به این امر ترغیب کنند.

وی در راستای وظیفه متولیان و پرچمدارن فرهنگی کشور در امر رونق تولید تاکید کرد: متولیان فرهنگی کشور برای کار فرهنگی در نکوهش بیکاری، کم‌کاری و فرار از کار سخت برنامه‌ریزی کنند و فرهنگ استقبال از کار سخت را در جامعه ترویج کنند.

استاد مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان اظهار کرد: بدون تردید رونق تولید، افزایش اشتغال را در تمامی بخش­‌ها به دنبال خواهد داشت و افزایش اشتغال هم موجب به حداقل رسیدن بخشی از مشکلات کشور می‌شود.

دنکوب بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که در چند سال اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری است، با سخنرانی، شعار، حرف و بنرهای رنگارنگ محقق نخواهد شد، بلکه با تلاش جهادی و اجرای کامل مؤلفه­‌ها ممکن خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha