چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: ساخت سازه اسکانی آن‌هم صرفاً برای پیاده‌روی اربعین پسندیده نیست و باید بیشتر به برپایی موکب‌ها توجه کرد، اما ساخت سازه‌های زیربنایی و خدماتی چون سرویس بهداشتی و حمام در مسیر پیاده‌روی پسندیده و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات البرز، روز یک‌شنبه، به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور سایر اعضاء، در محل دفتر امام‌جمعه کرج برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی، بیان داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از ابداعات شهید سلیمانی بود.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف هر مسلمان شیعه حفظ و نشر معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام است، اظهار داشت: حفظ شیعه گاهی به‌وسیله نگهداری از امام معصوم است و گاهی هم با حفظ معارف و آثاری که به اسم شیعه باقی‌مانده، صورت می‌پذیرد.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تخریب مقابر اهل‌بیت علیهم‌السلام توسط وهابیت، عنوان کرد: هنگامی‌که آثاری که از شیعه باقی‌مانده از بین رود، دیگرکسی در رابطه با آن آثار سؤال و تحقیق نمی‌کند و رفته‌رفته به فراموشی سپرده خواهد شد، لذا باید از این آثار با جدیت حفظ و نگهداری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به اهمیت و جایگاه اربعین حسینی در نشر و توسعه معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام، خاطرنشان ساخت: پیاده‌روی اربعین یکی از بهترین وقایع برای نشر و توسعه معارف شیعی به مردم جهان است.

وی با تأکید بر لزوم اجتناب ستاد بازسازی عتبات عالیات از حواشی، یادآور شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات طراحی و برنامه دقیقی دارد که باید ضمن مواظبت از مشکلات از حواشی دوری کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به اعتماد مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات، خبر داد: کمک‌های نقدی و نذورات مردم به ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان با توجه به شرایط کرونا و مشکلات معیشتی و اقتصادی بیشتر از سال گذشته بود که این نشان از ارادت و علاقه مردم البرز به ائمه معصوم علیهم‌السلام می‌باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ساخت صحن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیه در جوار حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام را یکی از اقدامات مهم ستاد بازسازی عتبات عالیات برشمرد و گفت: ساخت این صحن یکی از اقدامات ماندگار ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از معصوم که می‌فرماید: «اگر در یک مصافی بین حق و باطل قطره خونی ریخته شود باید در آن مکان بارگاه ساخته شود» گفت: این روایت اهمیت توجه به عتبات عالیات را مشخص می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر لزوم توجه ستاد بازسازی عتبات عالیات به زیرساخت‌ها در پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: ساخت سازه اسکانی آن‌هم صرفاً برای پیاده‌روی اربعین پسندیده نیست و باید بیشتر به برپایی موکب‌ها توجه کرد، اما ساخت سازه‌های زیربنایی و خدماتی چون سرویس بهداشتی و حمام در مسیر پیاده‌روی پسندیده و ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در خاتمه با تأکید بر توجه و ساخت امکانات رفاهی در شهرهای مرزی داخلی در پیاده‌روی اربعین، تأکید کرد: نباید همه امکانات معطوف به آن‌طرف مرز شود لذا باید تدابیر لازم رفاهی برای زائران هنگام ورود و خروج از کشور نیز اتخاذ شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha