جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علميه عصمتيه بابل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه عصمتیه بابل گفت: این مکان که از سال ۱۳۴۷ به‌عنوان یک مکتب و مرکز دینی پایه‌گذاری شد و نیم قرن سابقه دارد طلبه خواهر می‏‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم زیرک  در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: این مکان از سال ۱۳۴۷ به‌عنوان یک مکتب و مرکز دینی پایه‌گذاری شد و به برگزاری دوره‌های تک‌درس آموزش احکام، قرآن، عربی و غیره و خدمات عام‌المنفعه همچون تهیه جهیزیه برای نوعروسان، کمک به ایتام، جمع‌آوری صدقات و خیرات، خمس و مظلمه و کمک به جبهه و جنگ و نیز جمع‌آوری کمک در حوادث طبیعی پرداخت.

وی با اشاره به این که در کنار فعالیت‌های بیان شده، این واحد آموزشی و فرهنگی از سال ۱۳۷۰ به‌صورت مستقل عمل می‌کرد، افزود: مدرسه علمیه عصمتیه در سال ۱۳۸۳به‌عنوان یکی از مدارس تابعه مرکز مدیریت خواهران درآمد که در حال حاضر خانم ثاقب اداره این مجموعه را بر عهده دارد.

تحصیل ۶۶ طلبه در این مدرسه

در ادامه این گفت‌وگو خانم رحیمیان معاون آموزش این مدرسه علمیه  اعلام کرد: تعداد کل طلبه‌هایی که در این مدرسه موفق به ارائه تحقیق پایانی شده و سطح دو دریافت کردند ۱۰۴ نفر است، همچنین تعدادی از این طلاب در سطح سه وعده‌ای در دانشگاه‌های هم‌جوار ادامه تحصیل می دهند.

وی افزود: تعدادی از دانش‌آموختگان ما، نیز در سمت استادی در این مدرسه و مدارس علمیه دیگر مشغول به تدریس بوده و در حال حاضر نیز ۶۶ طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

جزئیاتی از فعالیتهای پژوهشی این مدرسه

خانم صالحی معاون پژوهش مدرسه علمیه عصمتیه بابل گفت: شرکت طلاب در جشنواره علامه حلی، بانوی کرامت و ارائه پایان‌نامه و مقالات مرتبط به حیطه درسی است که ۱۴ نفر از طلاب در جشنواره علامه حلی و ۱۲ نفر نیز در بانوی کرامت برگزیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های مهارت افزایی پژوهشی جهت ارتقای مهارت طلاب، برگزاری نشست‌های علمی پژوهشی، جلسات دفاعیه و غیره ازجمله فعالیت‌های جاری این مدرسه است.

فعالیت ۷۰ مبلغ در مدرسه علمیه عصمتیه

خانم پور مهدی معاون فرهنگی این مدرسه علمیه در راستای بیان فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه گفت: تعداد مبلغان مدرسه بالغ ‌بر ۷۰نفراست که به‌صورت گسترده در مدارس، دانشگاه‌ها، ستاد اقامه نماز و غیره مشغول به تبلیغ هستند.

وی اضافه کرد: ۱۵ نفر از طلاب در طرح امین، ۲۰ نفر در طرح رحمت و ۳ نفر در طرح شهید بهنام که هر یک از این طرح‌ها مربوط به آموزش‌وپرورش است شرکت دارند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه بابل اظهار کرد: حضور، ارتباط و همکاری طلاب با نهاد رهبری در دانشگاه، فرمانداری، شورای نگهبان، بهزیستی، بسیج خواهران، سپاه شهرستان، مرکز امنیت نیروی انتظامی و پاسخگویی به احکام و ارائه مشاوره تلفنی در طول سال، برگزاری اردوهای داخل و خارج از استان از جمله فعالیت‌های فرهنگی این مدرسه است.

وی با اشاره به فعالیت های این مدرسه در ایام شیوع  بیماری کرونا اذعان داشت: فعالیت ما در ایام کرونا با قوت بیشتری در فضای حقیقی و مجازی ادامه پیدا کرده که برگزاری کلاس اخلاق با موضوع تهذیب نفس، تفسیر قرآن، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و غیره از جمله این فعالیت‌ها است.

حمایت مدرسه از نیازمندان

در بخش پایانی خانم انوری معاون اداری مالی مدرسه عصمتیه بابل گفت: این مکان در زمینی با مساحت ۵۱۰ متر و ۳ طبقه بناشده که شامل سالن اجتماعات، نمازخانه، فرهنگی، پژوهش، کتابخانه، کلاسه‌ای درس، اتاق مشاوره و واحد خیریه است.

وی به‌عنوان مسئول و سرپرست واحد خیریه این مدرسه علمیه، اهم فعالیت‌های این واحد را ایجاد شغل برای خانواده‌های نیازمند، اعطای وام بلندمدت به طلاب و غیر طلاب، اعطای کمک‌های مالی بلاعوض، کمک‌هزینه دارو و درمان، ارتباط با پزشکان متخصص خیر جهت رسیدگی به امور درمانی خانواده‌های تحت پوشش، اطعام غذاهای گرم و سرد در مناسبت‌های مختلف ،ذبح گوسفند و تقسیم گوشت بین نیازمندان برشمرد.

وی تصریح کرد: این کانون با برگزاری کلاس های احکام، قرآن، بصیرت، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مکارم اخلاق و مهارت‌های زندگی سالانه پذیرای خواهران است که مدرسین این کلاس‌ها از اساتید تحصیل‌کرده حوزه و دانشگاه بوده و این برنامه ها به‌صورت مستمر و منظم هرساله از مهر تا خرداد برقرار است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تکتم بایزیدی IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    من دیپلم انسانی هستم دوست دارم طلبه بشوم
  • فاطمه‌زهرااسدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    من دررشته تجربی هستم با۱۷سال سن علاقه شدیدبه طلبه دارم اما نمیدونم چطور ثبت نام کنم خواهش میکنم کمکم کنین
  • حنانه احمدی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
    1 0
    من میخوام برم کلاس دهم میتونم حوزه ثبت نام کنم