جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازدید نماینده ولی‌فقیه در البرز از مناطق محروم چهارباغ

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از مناطق محروم ملک‌آباد، مهدی‌آباد، شهرک ابریشم و شهرک علوی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به همراه فرماندار شهرستان تازه تأسیس چهارباغ، دادستان عمومی و انقلاب، شهردار، امام‌جمعه و جمعی از ائمه مساجد و مسئولین شهرستان از مناطق محروم ملک‌آباد، مهدی‌آباد، شهرک ابریشم و شهرک علوی بازدید کرد.

طی این بازدید جمعی از اهالی مناطق محروم شهرستان چهارباغ با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در مسجد جامع حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام مهدی‌آباد دیدار و گفتگو کردند , اهالی فرصتی برای بیان دغدغه‌ها و مطالبات مناطق محروم مهدی‌آباد و ملک‌آباد پیدا کردند.

در این دیدار اهالی مناطق محروم شهرستان چهارباغ برقراری امنیت اجتماعی در محله، مبارزه با آسیب‌ها و معضلات اجتماعی چون اعتیاد، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، ساخت درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی، ساخت فضای سبز و زمین ورزشی را خواستار شدند.

نماینده ولی فقیه پای درد دل اهالی مناطق محروم چهارباغ نشست + عکس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه پس شنیدن درد دل برخی از نمایندگان اهالی مناطق محروم چهارباغ و ارائه گزارش توسط امام‌جمعه و ائمه مساجد شهرستان، بیان داشت: یکی از اهداف اولیه انقلاب اسلامی رفع محرومیت از اقشار محروم جامعه بود و از همان روزهای ابتدائی کمیته امداد تشکیل شد.

وی بابیان اینکه کوتاهی برخی از مسئولین در محرومیت‌زدایی موجب ناراحتی و دلسردی می‌شود، اظهار داشت : بنا به تدبیر دستگاه محترم قضایی ترک فعل هم یک جرم است و مسئولینی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند باید جواب پس دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه متأسفانه طی این سال‌ها برخی از دستگاه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی بسیار ضعیف عمل کرده‌اند، عنوان کرد: این ضعف دستگاه‌ها باید جبران شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به برخی از مشکلات شهرک علوی مهدی‌آباد، عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از خانه‌های این شهرک با ایراد سازه‌ای روبه‌روست که باید با راهکارهایی چون تجمیع و نوسازی این شهرک را احیا کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر مساجد در محلات محور باشند قسمتی از مشکلات محلات حل خواهد شد، تصریح کرد: اقامه نماز و عبادت تنها وظایف مسجد نیست و آموزش، تربیت، بهداشت و امثال‌ذلک نیز بخشی از وظایف مساجد است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به فعالیت ۴۳ مسجد در شهرستان چهارباغ، تأکید کرد: اگر نیمی از این مساجد در حوزه‌های اجتماعی و بهداشتی فعال شوند قسمتی از مشکلات این شهرستان حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به مشکلات امنیت اجتماعی در برخی از قسمت‌های شهرستان چهارباغ، پیشنهاد داد: تا فراهم شدن زیرساخت‌ها مساجد می‌توانند با استفاده از برخی داوطلبین محل «پلیس محله» را تشکیل دهند و در برخی از امور محله را مدیریت کنند.

وی در خاتمه خطاب به اهالی مناطق محروم شهرستان چهارباغ، بیان داشت: بنده در نامه‌هایی جداگانه از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه کمبودها و نواقص موجود را مطالبه خواهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha