چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 947080
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
دیدار با شب سواران مسلمان منچستر

حوزه/ مردان مسلمان در شهر منچستر در انگلستان، پس از غروب خورشید، به دوچرخه سواری شبانه رفته و فیلم‌های ماجراجویی‌های شبانه خود را در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، دو تن از مسلمانان شهر منچستر کمپین دوچرخه‌سواری تشکیل داده‌اند و پس از غروب خورشید برای حفظ سلامت جسم و روان‌شان به دوچرخه سواری شبانه می‌پردازند.

درحالی که شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها نفر را در سرتاسر جهان مجبور به قرنطینه و خانه‌نشینی های‌ طولانی کرده است، دو مرد مسلمان برای جلوگیری از افزایش وزن، تورهای دوچرخه سواری شبانه در منچستر را آغاز کرده‌اند.

آن‌ها اکنون فیلم‌های دوچرخه‌سواری‌هایشان را با عنوان «۲ مسلمان شب سوار» در یوتیوب منتشر کرده و ماجراجویی‌های آن‌ها با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.

احتشام عرفان ۴۱ ساله در این باره گفت: با شروع قرنطینه‌ها ما تصمیم گرفتیم ورزش کنیم.

وی گفت: ما تصمیم گرفتیم که به دوچرخه سواری شبانه برویم زیرا در طول روز مشغول خانواده و کار هستیم. شهر ما در شب بسیار آرام و زیبا است و در واقع بسیار ایمن است ، اما ما در مناطق آشنا سواری می‌کنیم و به هر حال از کوچه پس کوچه ها و مکان‌های تاریک پرهیز کرده‌ایم.

این مرد میانسال مسلمان در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود ورزش سلامتی من خیلی خوب نبود ، من درد داشتم و به راحتی خسته می‌شدم. دوچرخه سواری منظم به طور کلی در زندگی من تأثیر خوبی گذاشته است. الان انرژی بیشتری دارم.

عرفان و نورعلم ۳۶ ساله ، ۱۵ سال با هم دوست بوده اند. علم به عنوان یک تکنسین رسانه کار می‌کند. و می‌گوید : هدف ما از بین بردن موانع و مقابله با منفی‌گرایی است.  وقتی در مسیرهای دیدنی دوچرخه سواری می‌کنیم زیبایی طبیعت باعث ایجاد مثبت‌گرایی در ما می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: ما این پروژه را شش ماه پیش آغاز کردیم و اکنون بیش از ۳۰۰۰ دنبال کننده و به طور متوسط ​​۱۰۰۰ بازدید از فیلم‌های خود داریم. حتی که اگر یک نفر از پیام ما بهره مند شود ما خوشحال خواهیم شد.

این دو دوست امیدوارند به جای اینکه وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای و تلویزیون کنند، جوانان را به شرکت در تورهای دوچرخه سواری تشویق کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha