جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زهرا فقیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) استان کرمان گفت: ۹۰ نفر از مبلغین مدرسه با ادارات و نهادهای مختلف ارتباط و تعامل داشته و فعالیت جهادی انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، خانم زهرا فقیه، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) کرمان به تشریح عملکرد یک ساله مدرسه پرداخت و گفت: فعالیت های مدرسه به سه بخش کلی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تقسیم می شود.

فقیه ادامه داد: بی شک بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ  آن جامعه است. فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در همه ابعاد خود قدرتمند و قوی باشد ولی پوچ  و میان تهی است.

وی در ادامه به اهم فعالیت های واحد فرهنگی اشاره کرد و افزود: به جهت مهارت افزایی طلاب، برگزاری کارگاه های مهارت افزایی، نشست های اخلاقی، بصیرتی، بهداشتی، برنامه های مطالعاتی، برگزاری  وبینارهای کشوری و دوره های آنلاین مدنظر بوده و انجام شده است.

برگزاری دوره های مهارت افزایی

فقیه افزود: ۷کارگاه مهارت افزایی به منظور ارتقاء سطح مهارتی طلاب با عناوین؛ مهارت کنترل خشم، مهارت مقابله با کم رویی و همچنین کارگاه مهارت افزایی کارگروهی و تشکیلاتی  با استقبال خوب طلاب برگزار شد.

 وی اظهار کرد: این معاونت به جهت متخلق شدن طلاب به آداب اسلامی ۱۱نشست اخلاقی به صورت هفتگی با حضور استاد اخلاق سرکار خانم کاظمی برگزار و در گروه طلاب بارگذاری نموده است. برگزاری جلسات مشاوره ای تربیتی ویژه طلاب مجرد و متاهل به منظور تربیت بانوان فرهیخته و همسران و مادران موفق آینده و همچنین جلسات مختص خانواده طلاب از جمله اقدامات واحد مشاوره ی این معاونت می باشد.

مدیر مدرسه حضرت زینب(س) افزود: برگزاری وبینار در سطح کشوری با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده با موضوع ارزش ها و افتخارات طلبگی یکی از فعالیت های مهم تهذیبی برای طلاب کل کشور بوده است. در سالگرد شهادت سردار مقاومت حاج قاسم سلیمانی نیز دو نفر از اساتید این مدرسه اقدام به تطبیق فرازهایی از وصیت نامه سردار با مبانی قرآن کریم نمودند که قسمت هایی از آن تبدیل به بروشور گردیده است .

فعالیت های اجتماعی

فقیه به فعالیت مبلغین اشاره کرد و افزود: واحد تبلیغ مدرسه نیز با اعزام ۹۰مبلغ فعال در سطوح مختلف علمی بعنوان مشاور مذهبی، سخنران، مدرس، کارشناس مذهبی، سرمربی، مربی و سرگروه حلقه های صالحین  با نهادها وارگان های مختلف از جمله؛ صدا وسیما، نهاد رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی، باهنر وآزاد، آموزش وپرورش، نیروی انتظامی، استانداری، امور زندان ها و موسسات فرهنگی هنری، دارالقرآن ها و پایگاه های بسیج همکاری وتعامل دارند. ازجمله  اقدامات  مبلغان این مدرسه  در ایام کرونا؛ راه اندازی کارگاه های ماسک دوزی و همکاری با ناحیه مقاومت های منطقه ای جهت تولید ماسک مناسب وارزان قیمت وشناسایی نیازمندان وجلب کمک خیرین و در نهایت رساندن این کمک ها به دست مستمندان بوده است.

وی در بیان دیگر اقدامات انجام شده تصریح کرد: در سال کنونی دانش آموختگان مدرسه موفق به تاسیس کانون رهپویان کوثر حضرت زینب (سلام الله علیها) شده اند و فعالیت هایی به شرح ذیل انجام داده اند: برگزاری وبینار هم اندیشی جمعی از طلاب و دانشجویان در روز وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع "نحوه ی تعامل حوزه و دانشگاه در باب جمعیت"،  برگزاری دوره "مهارت های تشکیلات درمیدان عمل" با حضور استاد حسینی از موسسه تشکیلاتی مضمار در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها با هدف کادر سازی و شبکه سازی برای پیشبرد اهداف کانون و موسسات فرهنگی مشابه.

فعالیت گروه مشاوره در جوار مرقد شهید سلیمانی

مدیر مدرسه حضرت زینب(سلام الله علیها) گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در گلزار شهدا کرمان و افزایش مراجعات عموم مردم به این مکان مقدس و بعد از نیاز سنجی، ۶نفر از مبلغان کانون دانش آموختگان با همکاری امور فرهنگی و اجتماعی گلزار شهدا اقدام به استقرار میز مشاوره مذهبی و پاسخ گویی به سوالات شرعی نموده و در ایام سالگرد شهادت سردار به صورت دو شیفت و بعد از آن در یک شیفت بعد از ظهر هر روزه پاسخگوی نیازهای مشاوره ای  وشرعی زائران سردار دلها می باشند و با پیگیری های دبیر کانون تاکنون یک دوره ارتقایی مشاوران با همکاری امور اجتماعی سپاه برای دانش آموختگانی که تمایل داشته اند در امر مشاوره همکاری نمایند برگزار شده است.

آموزش کارآفرینی

وی بیان کرد: با توجه به گره های ایجاد شده در امور اقتصادی خانواده ها کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) در یک دوره مجازی آفلاین با حضور استاد کاظمی که مجری "طرح محرومیت زدایی از طریق کار آفرینی" است؛ ضرورت در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی در خانواده را تبیین و هم چنین ایده هایی برای کار آفرینی در محیط منزل، در کنار کارهای فرهنگی به طلاب ارائه شد و در همین راستا مسئول کار آفرینی کانون اقدام به ایجاد کانال "گنجه"در پیام رسان ایتا  نمود که هدف از راه اندازی این کانال شناسایی و معرفی طلابی است که مهارت ایجاد کسب و کار را داشته و تمایل دارند محصولات و خدمات خود را در این بستر ارائه دهند. این کارگروه در نظر دارد برای بسط و گسترش کارآفرینی برای طلاب  اقداماتی از قبیل کارگاه  آموزش بازاریابی اینترنتی و گسترش کسب و کار خانگی را برگزار نماید.

طرح های فرهنگی در دست اقدام

مدیر مدرسه حضرت زینب(سلام الله علیها) افزود: برگزاری دوره ی آنلاین سواد رسانه در سطح کشوری، توسط استاد ابراهیمی، دبیر نهضت سواد رسانه ای استان  و همچنین برگزاری دوره ی "کاهش جمعیت وفرزندآوری" و  سلسله نشست های تهذیبی با موضوعات مربوط به آفات زبان و شناخت این آفات به هدف مهارت یابی کنترل زبان ودرمان بیماری های آن نیز از برنامه های آتی کانون رهپویان کوثر مدرسه خواهد بود.  

وی افزود: واحد مشاوره ی مدرسه در نظر دارد، دو نشست تربیتی براساس سبک زندگی اسلامی به هدف تبیین تفاوت های سبک زندگی اسلامی و غیر اسلامی و تغییر به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی و دینی ویژه طلاب  برگزار نماید . جلسه ای حضوری نیز با موضوع "تربیت براساس سبک زندگی اسلامی "ویژه مادران طلاب ورودی به جهت پی بردن به اهمیت تربیت اسلامی خصوصا تربیت مادران در دست اقدام می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha