چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
پنجمین جلسه کمیسیون توسعه وبرنامه ریزی حوزه علمیه خواهران استان یزد

در پنجمین جلسه کمیسیون توسعه و برنامه ریزی حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری که با حضور مدیر، معاونین و اعضای کمیسیون برگزار شد، شاخص های ارزیابی مدیران و معاونان موفق مدارس علمیه خواهران استان یزد تعیین و به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پنجمن جلسه کمیسیون توسعه وبرنامه ریزی  حوزه علمیه خواهران استان با تبریک اعیاد ماه رجب دبه روایتی از پیامبر (صلی الله علیه و آله)در باره صبر اشاره کرد و افزود: رسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله فرمودند: «فی الصَّبرِ علی ما یُکرَهُ خَیرٌ کثیرٌ؛ در شکیبایی بر ناملایمات. خیر بسیاری نهفته است.»

وی افزود: این خیر کثیر، حق هر مسلمانی است که از آن بهره مند گردد و برای رسیدن و عمل به صبر نیازمند اطلاعات درباره این موضوع هستیم تا با آگاهی بیشتر به آن عامل باشیم ونکته ای که وجود دارد این است که در بخش امور اجرایی ومدیریتی بیشتر بحث صبر مطرح است و انسان نیاز بیشتری را احساس می کند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: مدیری که نتواند در کارهای خود صابر باشد، قطعا موفق نخواهد بود و همچنین  استاد و کادر اجرایی که صبور نباشد، نمی تواند کارهای خود را به خوبی انجام دهد و مربی خوبی برای دیگران باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد:  در کنار هر مسئولیتی، انسان بیشتر نیازمندی به صبر را احساس خواهدکرد و اگر صبر برای انسانی محقق شود به دنبال آن پیروزی نیز محقق خواهد شد.همان طوری که پیامبر(صلی الله علیه و آله) می فرماید:« اِنَّ النَّصْرَ مَعَ الصَّبْرِ، وَ الْفَرَجَ مَعَ الْـکَرْبِ، وَ اِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرا؛پیروزی، همراه با صبر است و گشایش، همراه با سختی، و مسلّما پس از هر دشواری ای آسایشی خواهد بود.»

وی با اشاره به اینکه انسان با صبر می تواند بر مشکلات پیش روی خود پیروز شود، افزود: در هر جایی که صبر بیشتر باشد قدرت انسان بیشتر و فائق آمدن بر مشکلات بهتر انجام خواهد گرفت.

این مسئول حوزوی در ادامه افزود: خداوند در آیه ۹۵ سوره انفال می فرماید:« ای رسول، مؤمنان را بر جنگ ترغیب کن که اگر بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب خواهند شد و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه خواهند کرد، زیرا آنها گروهی بی‌دانشند.»بنابراین ما باید بدانیم صبر، رزق وبهترین مرکب است وخداوند به هیچ بنده ای رزقی بهتر از صبر نداده است.

وی در پایان با استناد به  روایت پیامبر صلی الله علیه و آله آمده که فرمود: «الصَّبرُ خَیرُ مَرکَبٍ. ما رَزَقَ اللّه ُ عَبدا خَیرا لَهُ و لا أوسَعَ مِن الصَّبرِ؛شکیبایی بهترین مرکب است و خداوند به هیچ بنده ای روزیی بهتر و فراختر از صبر نداده است.»، اظهار امیدواری کرد: انشالله با صبردر انجام کارها و امور خود بتوانیم موفق تر از همیشه عمل کنیم.

در ادامه این نشست، اعضای کمیسیون به بحث تعیین شاخص‌های ارزیابی مدیران ومعاونین موفق پرداختند و بعداز بحث وتبادل نظرات خود،شاخص های ارزیابی مشخص وبه تصویب رسید .

 در پایان این نشست، بودجه صندوقی معاونت آموزش مدارس علمیه خواهران استان نیز پس از بررسی، به تصویب رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha