جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: سال ۱۴۰۰ مزین به دو مناسبت نیمه شعبان است، فراموش نکنیم امروز یکی از دستاویزهای مهم دشمن در مقابل جامعه دینی ما القای فرهنگ مهدویت دروغین است! طلاب ما به معارفت حوزه مهدویت نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» خواهران از مازندران، حجت‌الاسلام محمد جواد قائمی، در نشست معاونان فرهنگی مدیریت و مدارس علمیه خوهران مازندران، با بیان سفارشانی به همکاران فرهنگی این حوزه و مدارس علمیه بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهمی که امروز دوست و دشمن برای پیروزی انقلاب اسلامی به آن اعتراف داشته و ریشه در آموزه‌ها و سیره پیغمبر و اهل ‌بیت (ع) دارد،  توجه به مسئله فرهنگ است.

وی افزود: امروز همه سیاست‌مداران و همه افرادی که در پست‌های مدیریت جهانی ملی و استانی قرار دارند به این نتیجه رسیدند که در حوزه‌های مختلف کاری نمی‌توانند انجام بدهند مگر اینکه قبل از آن حرکتی  فرهنگی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تأکید کرد: ما به‌عنوان یک نظام آموزشی باید نیروهای خوبی را به‌عنوان افراد مؤثر در سازمان خانواده و محیط اجتماعی تربیت کنیم، در مجموع مدارس علمیه به‌عنوان یک مرکز فرهنگی فعال در محیط اجتماعی چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ ندارد.

وی عنوان کرد: مطمئن باشید آنچه که در این حوزه هزینه می‌کنید هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری برای رسیدن به تمدن نوین و نقطه ناب انقلاب اسلامی است، باید طبق بیانیه گام دوم انقلاب به تربیت شاگردان و طلبه بپردازیم تا به سربازان واقعی خط انقلاب تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام قائمی با اشاره به تحلیلی از سازمان و سیستم آموزشی حوزه علمیه خواهران، اظهار کرد: این سازمان بر اساس نگاه قرآنی باید دارای دو بال بوده و دو کار ویژه انجام دهد، یکی در حوزه تعلیم و انتقال داده‌ها است که از وظایف معاونت آموزش و پژوهش است، دیگری تربیت و پژوهش است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید تحلیل را فرا بگیرند تا در یک ارتباط‌گیری مؤثر داده‌ها را انتقال بدهند، اذعان داشت: در آموزه‌های دینی و روایات ما مهم‌تر از تعلیم توجه به تربیت و پرورش است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خطاب به فعالان فرهنگی گفت: شکوفایی استعدادها و ارائه هویت فرهنگی از وظایف مهم شما است، بر اساس این جایگاه و کار ویژه باید یک اقدام اساسی انجام داده و کاری بنیادین صورت بگیرد.

وی با اعلام این که برای اجرای کاری بنیادین باید به تقویت سه ویژگی بپردازیم، افزود: متولیان فرهنگی ما اگر به سه ویژگی مهم بینش و معرفت فرهنگی و پرهیز از کار جزیره‌ای، ایجاد رغبت در طلاب با نگاهی مادرانه و برخورداری از نگاه بلندمدت توجه نکنند یقین بدانند که نسبت به هزینه کرد منافعی نداریم، رشد بهره‌وری فرهنگی ما منوط به برخورداری این ویژگی‌ها است.

حجت‌الاسلام قائمی عنوان کرد: همه ما علاوه بر تعهدات سازمانی یک تعهد شخصی و مقدس معنوی بین خودمان و خدا داریم،چرا که صاحب حوزه و این مکتب بی‌بی دوعالم بانو فاطمه الزهرا(س) است، در عرصه کار فرهنگی و تعامل با طلبه‌ها خودتان را طرف حساب این حضرت بدانید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که، تشکیل شورای فرهنگی در مدارس ضرورت دارد، گفت: این شورا با ریاست مدیر مدرسه و دبیری معاونت فرهنگی، باید گروهی کامل از یک گردان فرهنگی را تشکیل بدهد.

وی در ادامه بیان کرد: گروه‌های فرهنگی باید رویکرد بصیرت سیاسی انقلابی، قرآن و معارف قرآنی و مسئله محدودیت را در دستور کار خود قرار داده و این سه کانون را تشکیل بدهید.

حجت‌الاسلام قائمی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰، سالی استثنایی است، دلیلش را ثبت دو مناسبت نیمه شعبان دانست و گفت: در سال جدید حوزه فرهنگی ما باید مهدوی باشد و در بخش مهدویت سرمایه‌گذاری کند، فراموش نکنیم امروز یکی از دستاویزهای مهم دشمن در مقابل جامعه دینی ما القای فرهنگ مهدویت دروغین است! طلاب ما به معارفت حوزه مهدویت نیاز دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بابیان اینکه پیگیری فعال شدن کانون‌های امداد و دانش‌آموختگان ضرورت دارد، تصریح کرد: تقاضا دارم مدارس در کنار ابلاغیه‌ها به ارائه طرح‌های متناسب با محیط داشته باشند تا از طرح‌های مفید در مدارس و استان‌های دیگر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha