جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدرسه شفیعیه یزد

حوزه/ مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در جمع طلاب مدرسه علمیه شفیعیه یزد حضور یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در جمع طلاب مدرسه علمیه شفیعیه یزد گفت: همواره باید به یاد نعمت های خدا بود و نعمت ها را بیان کرد، زیرا شمردن نعمت ها مرحله ای از شکر است و باعث برکت و ازدیاد روزی خواهد شد.

وی با اشاره به آیه شریفه إِن تَعُدُّواْ نِعْمَةَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا، افزود: به دلیل اینکه انسان محدود است ولی نعمت های خداوند متعال نامحدود است شمارش نعمت های الهی سخت و دشوار است.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان اینکه روز قیامت از نعمت ها سوال خواهد شد، گفت: در روایتی گهربار پیامبر اسلام (ص) میفرمایند، در قیامت از عمر انسان ها سوال می شود که ای انسان عمرت را چگونه گذرانده ای ؟ به چه کارهایی مشغول بوده ای؟

ایشان افزود: طبق روایت بعد از سوال کلی که از تمام عمر انسان می شود به طور خاص از دوران جوانی او نیز سوال می شود که دوران جوانی ات را چگونه گذراندی ؟ در جوانی به چه چیزهایی فکر میکردی و چه کارهایی انجام میدادی؟ از این سوال معلوم می شود این بخش از عمر، از آن بخش‏هایی است که اهمیت بیشتری دارد.

مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس ادامه داد: بخاطر اهمیت دوران جوانی شما طلاب عزیز باید مراقب افکار و اعمال خود باشید تا مورد فریب شیطان قرار نگیرید و به دنیا و امور دنیوی تعلق خاطر نداشته باشید و همواره مسیر صحیح و درست را انتخاب کرده و از دوران جوانی برای ذکرو عبادت خدا ، خوب درس خواندن و خدمت به خلق خدا استفاده کنید.

وی به مهم ترین وظیفه طلاب در دوران جوانی اشاره کرد و گفت: مهم ترین وظیفه شما طلاب جوان خوب و عمیق درس خواندن است و بکوشید تا به این وظیفه مهم عمل کنید و مواظب باشید تا مشغله های زندگی و دنیوی شما را از انجام این مهم غافل نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha