جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه امروز تمام کفر در مقابل اسلام ایستاده است، گفت: امروز هیچ اولویتی بالاتر از هماهنگ شدن دستگاه‌های تبلیغی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با اعضای ستاد نظام جامع تبلیغ استان خراسان جنوبی، با بیان اینکه مبلغین دین رسول خدا(ص) باید نقشه راهی داشته باشند، گفت: یکی از اصول این نقشه محتوا است که باید با محتواهای غنی و تخصصی مقدماتش فراهم شود، امروز زمانی است که بدون تخصص نمی‌شود کار کرد و با هر شیوه‌ای نمی‌شود موفق بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: باید شیوه‌های کار در این طرح کارشناسی شود، طبعاً پرورش نیروی کارآمد لازمه‌ی این موضوع است، تبلیغ و کار رسانه‌ای در دنیای امروز یک ضرورت است، به تازگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با حوزه و سازمان تبلیغات تفاهم نامه ای امضا کرده است که به صورت هماهنگ در این رابطه اقدام شود و نیاز است کار تخصصی شود و پژوهش شود، انتظار داریم که در اجرای اقدامات تسریع شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه افزود: در بحث دجال که من از زبان متخصصین فن صحبت می کنم که دجال یک شخص است یا یک تفکر که فرقی نمی کند در عمل، اما دجال که هشدارش برای آخرالزمان داده شده که بسیار خطرناک است یعنی دروغ گویی که آنقدر دروغ های بزرگی می‌بافد که از شدت بزرگ بودن دروغ کسی باور نمی کند این حرف ها دروغ است، دقیقاً همین شرایط رسانه ای که امروز در دنیا می بینید.

وی افزود: دجال آنی است که حق را پایمال می کند، دجال آنی است که باطل را در یک پوشش و لعاب حق جلوه می‌دهد که باور مخاطب می‌شود که مطلب همانی است که او می‌گوید، شما اگر در یک شرایط عادی با یک انسان معمولی یک سری آمار و ارقام را از این اروپایی های آدم کش و آدم خور، انیشتن می‌گوید من پروفسور حسابی را محترم می دارم چرا که زمانی که ما اروپائیان آدم می‌خوردیم این ایرانی ها تمدن داشتند، این که صحبت دانشمند خودشان است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه غرب به هیچ قانونی پایبند نیست و تمام صحبت هایشان دروغ است، گفت: آنها به صورت هماهنگ و دجال گونه کارشان را انجام می دهند و آن کسی که قربانی می شود نوجوانی است که در کنار من و شماست، فضای مجازی هم که دست همه است، شما باید نقشه راه داشته باشید، باید طرح، تحقیق و پژوهش داشته باشید، باید تربیت نیروی کارآمد داشته باشید، رسانه‌های واقعی و مجازی باید به صورت شبانه روزی کار کنند، اسناد و مدارک به صورت دسته بندی در اختیار مبلغ، نماز جمعه و تیربون داران قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: این مردم را با بی رحمی در این فضاهایی که ایجاد کرده‌اند در حال قتل عام کردن هستند، این ویروس کرونا که نمی دانیم طبیعی است یا غیر طبیعی، اما به هر حال با توجه به شرایطی که به وجود آورده ما باید پروتکل های آن‌ را رعایت کنیم، اما این بدین معنی نیست که ما آن را باور داریم، بلکه دانشمندان و کارشناسان خارجی می گویند این بیماری است که به صورت آزمایشگاهی درآورده‌اند که مردم را از هم جدا کنند، مسئله کاهش جمعیت را مطرح کرده‌اند، که این نقل قول ها باعث ایجاد شبه شده است.

وی ادامه داد: از استکبار جهانی هرچیزی بگویید ساخته است، که بدتر از همه چیز این سیستم تبلیغاتی آنهاست که انسان ها را با پول، تهدید و تطمیع می خرند؛ در این شرایط انسان‌های مظلوم، حق طلب و حنیف، شکار گرگ‌های تیز دندان می شوند و سزوار نیست که ما از دور بایستیم و نگاه کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی تصریح کرد: لذا تبلیغات باید هماهنگی، ایده، طرح و نقشه راه داشته باشد، از اولویت هایی که در سطح جهان شناسایی شده، باید همانند همان تبلیغ صورت گیرد، وقتی اولویت شناخته شد که در این لحظه فلان موضوع در حال ضربه خوردن است می طلبد که همه دستگاه‌ها به صورت هماهنگ برای دفاع سپر ببنند، امروز هیچ اولویتی بالاتر از هماهنگ شدن دستگاه‌های تبلیغی نیست، و در این راه، راهکارهای جدید باید ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه اظهار کرد: بسیار مهم تر از جنگ نظامی جنگ فرهنگی است، امروز جنگ اراده ها است، تمام مسئله این است که اراده مردم را بشکنند، ممکن است یک گلوله هم شلیک نشود، این کاری نیست به دیگران واگذار کنیم، امروز گرگ به شهر حمله کرده است و دیگر توجیهی ندارد، هرکس به هر اندازه ای که توانایی دارد، باید کاری کند.

وی افزود: امروز هدف استکبار از ایجاد گروهک‌های تروریستی چون داعش و طالبان جدای از کم شدن جمعیت مسلمانان، تبلیغاتی است که اسلام ستیز باشند، گاهی می بینید که یک عوامی حرف سیاسی می زند در حالی که این حرف دیکته انگلیس است که در زبان او جاری شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: نمی شود در این چنین شرایطی که دشمن تمام همت خود را برای مقابله با اسلام بسته است، دستگاه‌های فرهنگی ما جدا از هم کار کنند، لذا در اولویت تمام دستگاه‌ها با توجه به تفاهم نامه های که در مرکز بسته شده است، این باشد که با هم هماهنگ شده و کار کنند، در این راستا نیروهای و رشته‌های مورد نیاز مشخص شود، و نیروی متناسب با آن تربیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه باید نیرو تربیت کرده و بلافاصله وارد عمل شوید، گفت: در این راستا سر فصل هایی را در حدود یک سال و نیم قبل به برخی دوستان داده‌ام اما هنوز کارعملی صورت نپذیرفته است، باید تبلیغ به صورت کار هنری انجام شود، بسیاری از کارهای هنری که امروز می بینیم بی هنری است.

وی ادامه داد: فردی مثل حمید سبزواری در سخت ترین شرایط هنر خود را در زمان شاه نشان می دهد، هنر را وارد میدان کنید، ببینید در سینماهای امروز چند نفر همانند سید اهل قلم واقعا اهل هنر هستند، تولیدات امروز یک چیزهای مبتذلی هستند که خیلی‌ها زهرآلود است، ببینید با خودی ها باید چه کار کنید.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: مهم این است که انسان از خدا بخواهد که در وظیفه‌اش موفق شود، این اهداف باید برای نتیجه باشد اما حصول نتیجه به عهده شما نیست، شما بذر را بپاشید، سبز شدن آن با خداست، شما امروز در مقابل دجال، کار می کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha