جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میراث

حوزه/ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به توان بسیار بالای مبلغان زباندان کشورمان درپاسخگویی به سوالات دینی وشرعی گردشگران خارجی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مبلغان زباندان کشورمان روحانیون، طلاب وشخصیت های آگاه به مسائل دینی، با بصیرت و آموزش دیده می باشند قطعا توان پاسخ به سوالات شرعی، شبهات دینی و انتقال فرهنگ کشورمان را به دنیا دارند.

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، به ظرفیت بسیار بالای گردشگری مذهبی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: وجود امامزادگان آقاعلی عباس (ع) دربادرود، محمد هلال بن (ع) در آران و بیدگل ،علی ابن باقر(ع) در مشهداردهال، امامزادگان و بقاع متبرکه اصفهان، شهرضا و منطقه فرهنگی کاشان قطب گردشگری استان اصفهان می باشد.

وی به مشارکت جدی اداره اوقاف و امورخیریه در توسعه و اجرای پروژهای گردشگری مذهبی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با تامین اعتبار و صدور مجوز در ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری مذهبی متولیان و سرمایه گذاران گردشگری مذهبی را یاری نموده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، به اختصاص اعتبارات لازم برای توسعه گردشگری مذهبی در امامزاده آقاعلی عباس (ع) و بی بی سمیرم اشاره کرد و گفت : اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان آمادگی خود را در توسعه گردشگری مذهبی، ایجاد هتل و زائرسراها در اماکن مقدس، بقاع متبرکه، امامزادگان و ...اعلام می نماید.

وی، میراث فرهنگی را متولی پیشتاز در حوزه حمایت از اماکن ثبت شده ملی و جهانی مذهبی کشورمان  دانست و افزود: با توجه به اینکه اکثر اماکن ثبت شده جهانی و ملی کشورمان مذهبی و دینی هستند، حفاظت و حراست از این اماکن نیازمند حمایت جدی مسئولان می باشد، چرا که امروز بخش مهمی از اعتبارات میراث فرهنگی با نظر کارشناسان در حفاظت و حراست  در این اماکن هزینه می شود.

اللهیاری به نقش مبلغان در انتقال و ترویج فرهنگی و دینی کشورمان به دنیا اشاره کرد و با بیان اینکه مبلغان زباندان استان اصفهان، خصوصا شهرستان کاشان در انتقال فرهنگ دینی کشورمان به دنیا خوش درخشیده اند، تصریح کرد: کسانی که به این حوزه ورود پیدا می کنند باید به زبانهای مختلف دنیا  و فرهنگ بین الملل آشنا باشند، چرا که اگر در حوزه دین  کارشناسانه و دقیق عمل نشود ممکن است باز خوردهای منفی به همراه داشته باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به توان بسیار بالای مبلغان زباندان کشورمان در پاسخگویی به سوالات دینی  و شرعی گردشگران خارجی اشاره کرد و خاطرنشان کرد : به دلیل اینکه مبلغان زباندان کشورمان روحانیون ، طلاب  و شخصیت های آگاه به مسائل دینی، با بصیرت و آموزش دیده می باشند، قطعا توان پاسخ به سوالات شرعی ، شبهات دینی و انتقال فرهنگ کشورمان را به دنیا دارند .

وی، به اجرای بیش از ۴ هزار طرح گردشگری و احیای بافت های تاریخی طی یک سال گذشته در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ هزارتا از این طرحها را بخش خصوصی ، شهرداری ها ، دهیاری ها ، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و ۲ هزار تای دیگر را اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اجرا کرده است .

اللهیاری ، از وجود۲۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی در ۲۴ شهرستان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: شهرستانهای کاشان  و آران و بیدگل به دلیل وجود آثار تاریخی ، فرهنگی و مذهبی زیاد به عنوان یک قطب میراث فرهنگی کشورشناخته شده است می باشد.

بر پایه این گزارش، سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل امروز سه‌شنبه ۱۲ اسفند در آیینی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کاشان به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکراست وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  امروز در بدو ورود به شهرستان دارالمؤمنین کاشان در مشهد اردهال به زیارت امام‌زاده سلطان‌علی ابن امام محمدباقر(ع) رفت و برای قرائت فاتحه بر مزار سهراب سپهری شاعر برجسته معاصر کشورمان حاضر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha