جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرتضوی مقدم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم گفت: قطعاً به حضور روحانیون و فارغ التحصیلان حوزوی در دستگاه قضا نیاز زیادی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد مرتضوی مقدم در دیدار با آیت الله اعرافی که امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در سال ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۰ هزار پرونده ماده  ۴۷۷ به دیوان عالی آمد و تعداد زیادی از این پرونده ها را مختومه کرده ایم.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اعزام هیئت ها به استان ها برای نظارت بر دیوان عالی در استان های مختلف کشور یکی دیگر از فعالیت های ما بوده است.

وی بیان داشت: دستگاه قضایی به شرح ابعاد مختلف موضوعاتی همچون وقف، نکاح و طلاق و غیره در حال حاضر نیاز دارد و اینها از مسائل مبتلا به محسوب می شوند؛ جا دارد حوزه های علمیه به تشریح این مباحث به اقتضای نیازهای روز بپردازد و از این طریق دستگاه قضا را در پیشبرد فعالیت هایش یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم خاطرنشان کرد: قطعاً به حضور روحانیون و فارغ التحصیلان حوزوی در دستگاه قضا نیاز زیادی وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تزکیه نفس بویژه برای مسئولین دستگاه قضا و قضات آن گفت: مسئله تزکیه نفس یکی از مسائلی است که از سوی حوزه های علمیه می بایست مورد پیگیری بیش از پیش قرار گیرد؛ چرا که حوزه کانون تزکیه نفس و یکی از مراکز پرورش قضات به شمار می آید و چنین توقعی از آن همیشه وجود داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha