جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ دیدار حجت الا سلام والمسلمین مفتح نماینده رهبری در هانبورک با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی گفت: حوزه های علمیه دارای بیش از ۱۰۰۰۰ نیروی جهادی است که با مدیریت ستاد حوزوی بحران تاکنون به ایفای نقش در مواقع حساسی چون ایام اوج شیوع کرونا پرداخته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،، آیت الله اعرافی در دیدار رئیس دیوان عالی کشور که امشب در قم برگزار شد،گفت: ما در دوره جدید مدیریت حوزه های علمیه در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ طرح و برنامه جدید را برای اداره و ارتقای حوزه طراحی کرده ایم که مواردی از آن ها می تواند با دستگاه قضا ارتباط داشته باشد.

وی افزود: در نظام رشته ای حوزه ۴۰۰ رشته گرایش مقطع در ۱۶ حوزه دانشی پیش بینی شده است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: رشته هایی همچون فقه و حقوق قضایی از رشته هایی است که مرتبط با نیازهای قوه قضائیه در تربیت نیروهای دقیق و فنی می باشند.

وی گفت: دفتر فقه معاصر در حوزه تشکیل شده است تا بتواند در قالب برنامه ۵ ساله ای مسائل اصولی و فقهی جدید را در ۲۰ درس خارج تبیین نماید.

آیت الله علیرضا اعرافی بیان داشت: طرح دیگری که با دستگاه قضا مرتبط است نیازسنجی نهادهای نظام اسلامی است؛ با اجرای این طرح به دنبال پاسخگویی به نیازهای نظام و دستگاه های مختلف آن در زمینه های متنوع علمی و تخصصی هستیم.

استاد درس خارج حوزه عنوان داشت: نظام دادن به کرسی های درس خارج که در قم در حدود ۳۰۰ کرسی را شامل می شود به جهت پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اسلامی نیز یکی دیگر از برنامه های حوزه در سال های اخیر است.

وی گفت: حوزه های علمیه دارای بیش از ۱۰۰۰۰ نیروی جهادی است که با مدیریت ستاد حوزوی بحران تاکنون به ایفای نقش در مواقع حساسی چون ایام اوج شیوع کرونا پرداخته اند.

عضو شورایعالی حوزه های علمیه در پایان اظهار کرد: برگزاری ۵۰ کرسی درس خارج در بیرون از قم یکی دیگر از فعالیت های حوزه در سال های اخیر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha