جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر کل و مسئولین کمیته امداد امام خمینی( ره) استان قم با مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم و سایر مسئولین این نهاد امدادرسان با مدیر حوزه های علمیه امشب در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، اکبر میرشکار در ابتدا به ایراد سخن پرداخت و گفت: الحمدللّه سال ۹۹ از لحاظی برکات بسیار خوبی داشت؛ یکی از آن برکات احسان و نیکوکاری بود که مردم داشتند.

وی افزود: از طرفی هم امسال سال سختی برای مردم بود و مراجعات ما افزایش چشمگیری داشت؛ سعی ما بر این بود که هیچ کس از کمیته امداد دست خالی نرود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: ۱۲۲۶ مورد ازدواج در بین افراد تحت پوشش کمیته استان داشته ایم؛ به نظر می رسد کرونا توانسته با کاهش هزینه های ازدواج تعداد آن ها را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مستمری هر یک نفر تحت پوشش کمیته امداد ۲۹۸۵۰۰ تومان است؛ اما با افزایش تعداد نفرات خانوارها این مبلغ بیش از این مقدار خواهد بود.

قائم مقام مدیر کل کمیته امداد استان قم نیز در این دیدار گفت: علی رغم مشکلاتی که کرونا برای ما به وجود آورد اما اتفاقات خوبی نیز رقم خورد.

وی افزود: بنابر برنامه امسال کمیته امداد استان قم ۳۲۰۸ شغل را باید در سال ۹۹ ایجاد می کردیم و این در حالی است که بحمدالله تاکنون توانسته ایم بیش از ۳۳۰۰ شغل را ایجاد کنیم.

نگذاریم حاشیه نشینی رواج پیدا کند

آیت الله اعرافی در ادامه این نشست ضمن تبریک ایام ماه رجب و با اشاره به نزدیک بودن سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه گفت: کمیته امداد یکی از اضلاع کاهش آلام و سختی های ایام گذشته و روزهای مقابله با کرونا در کشور ما بوده است.

وی اظهار کرد: از کارهای توصیه شده در ماه هایی همچون رجب صدقه دادن و روزه گرفتن است؛ صدقه، انفاق و روزه برای آن هستند که فرهنگ مواسات و همبستگی اجتماعی را در جامعه اسلامی ترویج دهد.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: می بایست به حاشیه شهرها توجه ویژه شود و نگذاریم حاشیه نشینی رواج پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha