پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

 حوزه / در نشست مدیر حوزه علمیه قزوین و رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد تنظیم و امضا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در دیدار با رجب پور رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین، گفت: حوزه علمیه قزوین و بنیاد نخبگان بیش از پیش نیازمند همکاری و همیاری در همه فعالیتهای مختلف می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های جدی بنده از زمان مدیریت حوزه علمیه استان قزوین این بوده که بتوانیم با نهادها و دانشگاهها و مراکز علمی در استان ارتباط و تعامل بیشتری در عرصه های مختلف داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در گذشته حوزه علمیه قزوین ارتباط چندان مناسبی با مراکز علمی ودانشگاهها نداشت و این مسئله زیبنده نبود ولی امیدواریم این نشست ها و همکاری ها در عرصه های مختلف بیش از پیش تداوم داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: باید امروز درب مدارس علمیه به روی مردم باز شود تا مردم وجوانان بیشتر با این نهاد ارزشمند ارتباط برقرار نمایند.

وی ادامه داد: امسال که به دلیل شیوع بیماری کرونا طلاب جهادی نه تنها یاریگر کادر درمان بودند بلکه در عرصه مواسات مومنانه وهمچنین ضد عفونی معابروخیابانها نیز نقش اثرگزاری داشت که حتی فعالیتهای مخلصانه جهادی طلاب حوزه علمیه قزوین مورد تقدیر آیت الله اعرافی (مدیر حوزه های علمیه کشور) قرار گرفت.

وی اظهارکرد: همین امسال مدرسه علمیه صالحیه و التفاتیه در ایام فاطمیه و ولادت ائمه معصومین (ع) برنامه های فرهنگی برگزار وبا دعوت از همسایه های اطراف این مدارس به واقع رونق وجلوه ویژه ای به این مراسم ایجاد نمودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: این حرکت طلاب حوزه علمیه قزوین باعث خرسندی همسایه ها ومردم شده بود ومعتقدیم که امروز حوزه های علمیه باید بیش از پیش با توده های مختلف مردم ارتباط نزدیکی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین به پیشینیه حوزه علمیه قزوین پرداخت و بیان کرد:  در گذشته علما و شخصیت های برجسته و ممتازی در حوزه علمیه شهر دارالمومنین رشد و نمو کرده اند، ولی در حال حاضر از آن پیشینه درخشان فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: تاریخ حوزه علمیه قزوین بسیار درخشان است و ما با عِرق وطن دوستی که نشانه ای از ایمان است باید در شناسایی پیشینه تاریخی استان تلاش کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: با توجه به شناختی که از طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان داریم در بین آنان نیروهای مستعد آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به خوبی یافت می‌شود که بعد از مرحله شناسایی و هدایت آنان، می توانند در اجتماعات نخبگانی در فضای عمومی استان و حتی کشور اثرگذار باشند.

وی همچنین به نگارش تاریخ حوزه علمیه قزوین پرداخت وعنوان کرد: در تلاش هستیم که بتوانیم با پژوهش وتحقیق این کار را انجام دهیم.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha