جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارعاب دولتی استاد مسلمان به سبب فعالیت درباره اسلام‌هراسی در اتریش

حوزه/ استاد دانشگاهی در اتریش که در زمینه جرایم نفرت محور علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی تحقیقات انجام می‌دهد، توسط دولت این کشور مورد ارعاب و آزار و اذیت قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از trtworld، یک دانشمند معتبر مسلمان بخاطر فعالیت‌هایش در زمینه جرایم  نفرت محور علیه مسلمانان در معرض هجمه مقامات اتریشی قرار گرفته است.

فرید حافظ ، استاد دانشگاهی که درباره مبارزه با اسلام‌هراسی فعالیت می‌کندبه خاطر یورش پلیس در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ به منزل خانوادگی‌اش اعتراض کرده است.

در ویدئویی که روز دوشنبه منتشر شد ، حافظ ، که در سطح بین المللی شناخته شده است، یادآوری کرده است  که در این حمله اسلحه‌هایی مجهز به مادون قرمز به سمت سینه او نشانه رفته بودند و سگ‌های پلیس به خانه‌اش حمله کردند.

وی منتقد جدی سیاست‌های فزاینده و عوام‌فریبانه اتریش در قبال اقلیت مسلمان بوده است.

حافظ در دهکده‌ای در شمال اتریش متولد شده و خاطراتی از روند رو به رشد افراط‌گرایان و نژادپرستان راست افراطی به ویژه علیه مسلمانان را در این ویدئو یادآور شده است.

حافظ در ویدئویی تقریباً هشت دقیقه ای می‌گوید: این دلیلی است که من به پرداختن به مبحث اسلام هراسی علاقه مند شدم ، زیرا احساس می‌کردم هیچ کس در مورد آن صحبت نمی‌کند.

هم‌اکنون گفته‌های او مورد توجه جهانی و همچنین دولت اتریش قرار گرفته و ماموریت آن‌ها این است که این محقق ارشد دانشگاه جورج تاون آمریکا را که در دانشگاه سالزبورگ کار می‌کند را  ساکت کنند.

گفتنی است هنوز حافظ از طرف دولت اتریش به هیچ جنایتی متهم نشده است و این باعث می‌شود برخی معتقد باشند که دولت آزار و اذیت‌های نابجا علیه او را آغاز کرده است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha