جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شبانی

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان از کسب رتبه چهاردهم کانون‌های علمی حوزه علمیه کاشان در بین ۳۲ استان کشور بعد از قم خبر داد و گفت : به دلیل وجود ظرفیت های علمی فراوان حوزه علمیه کاشان قطعا کانون های علمی این شهرستان درآینده به رتبه های برتر و تک رقمی در کشور دست پیداخواهند کرد

حجت الاسلام روح الله شبانی نوش آبادی، معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تبریک ایام ماه رجب و فرارسیدن عید مبعث به فعالیت های انجام شده در حوزه نشریات داخلی مدارس علمیه منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: مدرسه علمیه آیت الله مصطفوی (ره) کاشان نسبت به سایر مدارس این منطقه در نشریات داخلی فعالیت چشمگیرتری داشته است.

وی به تشکیل کانون های علمی درد ه موضوع با عضو ده نفر در هرکانون تحت اشراف یک استاد راهنما در مدارس علمیه منطقه کاشان اشاره کرد و گفت : فعالیت این کانون های بیشتر در زمینه های  فقه ، اصول، کلام ، تاریخ ، تفسیر، احادیث و معارف قرآنی است.

وی افزود: در شرایط کرونایی  نیز هرکدام از این کانونها با تبدیل شدن به یک گروه در فضای مجازی در زمینه مهارت های پژوهشی، تحقیقاتی، بحث های تخصصی و کرسی های آزاداندیشی فعالیت می کنند .

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان از کسب رتبه چهاردهم کانونهای علمی حوزه علمیه کاشان در بین ۳۲ استان کشور بعد از استان قم خبرداد و گفت : به دلیل وجود ظرفیت های علمی فراوان حوزه علمیه کاشان قطعاکانون های علمی  این شهرستان در آینده به رتبه های برتر و تک رقمی در کشور دست پیدا خواهند کرد.

وی، از تشکیل ۸ کانون علمی در بین ۱۳ مدرسه علمیه برادران شهرستانهای کاشان ، آران و بیدگل ، نطنز و نراق خبرداد  و گفت : درحال حاضر ۲۵۷ طلبه عضو این کانون ها می باشند.

حجت الاسلام شبانی رویکرد اصلی کانون های علمی، را فعالیت های پژوهشی  تحقیقاتی پیرامون مسائل و مشکلات اولویت دار جامعه عنوان کرد و افزود: به دلیل آمار نگران کننده طلاق ،کانون های علمی کاشان با آسیب شناسی می توانند بیشتر مقالات خود را در رفع این معضل اجتماعی ارائه نمایند.

وی  در پایان به نقش محوری حوزه های علمیه در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرد وتصریح کرد : دستگاه قضا، شورای  اسلامی شهر، دانشگاهها، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان با هم افزایی و حمایت  های مالی و معنوی می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی ، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و پایین آمدن آمار طلاق در جامعه تاثیرگذارباشند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha