جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌ها، معروفات و منکرات را احصا و اولویت‌بندی کند و سپس بیشتر انرژی خود را بر روی منکرات درجه یک و معروفات با ضرورت بیشتر متمرکز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، بر اولویت‌بندی معروفات و منکرات تأکید کرد و گفت: معروفات و منکرات تقسیم‌بندی دارند، گاهی منکرات مانند فرقه‌های منحرف و ضاله در حوزه اعتقادی هستند، گاهی در حوزه سیاسی تعریف می‌شوند که دامنه وسیع‌تری دارند، زمانی منکرات مانند فساد، کم‌فروشی، رشوه‌خواری و ... در حوزه مباحث اقتصادی هستند و گاهی هم در حوزه مباحث اخلاقی روی می‌دهند که باید همه این‌ها را احصا و اولویت‌بندی کنیم.

وی تصریح کرد: باید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در همه حوزه‌ها معروفات و منکرات را احصا و اولویت‌بندی کند و سپس انرژی خود را بر روی منکرات درجه یک و معروفات با ضرورت بیشتر قرار دهد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار کرد: این ستاد باید مجموعه‌ها و ادارات را رصد کرده و در موارد لازم تذکر و یادآوری داشته باشد تا کل سیستم نظام برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر فعال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: متأسفانه امربه‌معروف و نهی از منکر تا حدی فریضه فراموش‌شده‌ای در جامعه است در حالی که اگر احیا شوند مؤمنان زنده می‌شوند.

وی افزود: بر اساس روایت نهی از منکر و مداومت در آن در انسان‌های معصیت‌کار ایجاد ترس می‌کند؛ زیرا شاید بار اول و دوم تأثیر نگذارد ولی تذکرات و امربه‌معروف و نهی از منکر وقتی مداوم باشد قطعاً مؤثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه باید سراغ منکرات و معروفات دارای اولویت برویم، گفت: مقام معظم رهبری به دلیل اشرافیتی که دارند در بسیاری از موارد برخی از منکرات را در حوزه‌های مختلف نام برده‌اند که باید به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نبود دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در استان در یک سال گذشته، اظهار کرد: باید عقب‌ماندگی دوره‌های قبل جبران شود و با کمک یکدیگر فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر را در استان بیش از گذشته احیا کنیم.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از حجت‌الاسلام مرتضی رستم پور که در حدود یک سال گذشته به‌عنوان معاون فرهنگی و رسانه‌ای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، پیگیر فعالیت این ستاد بود، حجت‌الاسلام هادی رحیمی به‌عنوان دبیر این ستاد در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha