پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمين محمدي کرمانشاهی

حوزه/ کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند به صورت مجازی در سالن شهید مطهری پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه و با موضوع اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) در پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی در قم برگزار شد گفت: حضرت آمنه(س) شخصیت بسیار بزرگی در تاریخ اسلام است و تاکنون این شخصیت برای مردم ناشناخته مانده و برای همین یکی از اهداف این کنگره شناساندن شخصیت این بانو به مردم است.

رئیس کنگره افزود: وقتی کار کنگره شروع شد، متوجه شدیم عرب زبانها کتابهای در مورد این شخصیت نوشته اند که نشان دهنده نسبت کفر والدین به پیامبر(ص) است، برای همین یکی از اهداف این کنگره پاسخگویی به این شبهات و توهین ها است.

وی افزود:در این رابطه آثاری هم به دبیرخانه ارسال شد که در این مورد ۲۶ اثر می توان نام برد که بعضی عربی و فارسی است.

حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز نقش مهم رسانه برای بازتاب مسائل دینی وفرهنگی در جامعه را بسیار مهم دانسته و در ادامه گفت: این کنگره در حقیقت دفاع از کیان تشیع و مفاهیم اصیل دین اسلام است چرا که این روزها شاهد هجمه هایی زیادی از سوی دشمنان و وهابیها به آن هستیم.

وی افزود: در طول تاریخ، شیعه همه تلاشش این بود که در مقابل هجمه هایی چون نسبت دادن شرکت به والدین پیامبر(ص) بایستد وبه آنها پاسخ دهد، تا کنون این گونه بوده و از این به بعد هم همین طور خواهد بود.

گفتنی است: این کنگره روز چهارشنبه، ۲۰ اسفند در سالن شهید مطهری پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی در قم برگزار می شود و برای برگزاری این کنگره نقش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز بسیار ارزشمند بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha