پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید احمدرضا شاهرخی - لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بازاریان از همان ابتدا اهل تدین، التزام و عمل به احکام اسلامی بوده اند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، امروز در نشست با مسئولان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر انحادیه های صنفی خرم آباد در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: در گذشته بازار، حوزه های علمیه، مساجد و تکایا به هم متصل و با هم پیوند داشته و بازاریان همواره در عمل به آموزه های دینی و سیره اهل بیت (ع) پیشتاز بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه کسب لقمه حلال یک اصل مهم در آموزه های اسلامی است، بیان داشت: لقمه حلال بسیار در هدایت و ارشاد تاثیرگذار است و بازاریان همواره برای ارشاد افرادد جامعه باید این نکته را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه بازاریان همواره دوشادوش علمای دین در تبلیغ دینی در صحنه بوده و هستند، گفت: بازاریان در دوران انقلاب نقش موثری در جهت دهی مبارزات انقلابی داشته و در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم ۱۰ هزار شهید دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به کمک های مومنانه بازاریان و همچنین حضور خودجوش آن ها در روزهای کرونایی در خدمت رسانی به مردم افزود: بازاریان در این روزها در خدمت رسانی به مردم در کنار سایر نیروهای جهادی در صحنه بودند و به مردم کمک نموده اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر معیار بهترین امت است، گفت: برای تحقق و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید در کنار هم اتحاد و همبستگی داشته باشیم و برای اجرای این فریضه در جامعه اصول و شرایط دینی و حقوقی افراد در نظر گرفته شود . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha