چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 947445
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کارگاه آموزشی تربیت قرآنی/همدان-کبودراهنگ

حوزه/استاد دانشگاه و مشاور خانواده گفت: برای داشتن فرزندانی معتقد به اصول دین و زندگی، لازم است والدین آموزش های دینی قرآنی را طی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، سیدکمال حسینی یمین در کارگاه آموزشی «تربیت دینی- قرآنی کودکان» در سالن سینما فرهنگ شهرستان کبودراهنگ که باحضور مبلغین و طلاب و گروهی ازبانوان بسیجی برگزار شد گفت: برای داشتن فرزندانی معتقد به اصول دین و زندگی لازم است والدین ایشان آموزش های دینی قرآنی طی نمایند تا با تربیت صحیح و قرآنی آشنا شوند.

وی  با اشاره به انواع خانواده و تاثیری که بر فرزندان می گذارند، بیان داشت: دسته ای از خانواده ها از درون دچار تزلزل روحی و روانی هستند و نسبت به تربیت فرزندان قوانین خاصی اعمال نمی کنند و گاهی محبت افراطی در مورد فرزندان هزینه می کنند که موجب نتیجه ی نادرست خواهد شد.

استاد دانشگاه و مشاور خانواده ادامه داد: دسته ی دیگری از خانواده ها، در تربیت سختگیر می باشند و توقع بسیار زیادی از فرزندان دارند که فرزندان این دست خانواده ها، دارای خلاقیت اندک و اعتمادبنفس پایین هستند و در کارهای گروهی مشارکت نمی کنند و مسئولیت پذیر بار نمی آیند.

وی همچنین به نوع دیگری از خانواده که خانواده مقتدر است، اشاره کرد و گفت: که در این خانواده، فرزندان علاوه بر استقلال و آزادی فکری ای که به آنها داده می شود، نوعی محدودیت و کنترل نیز از طرف والدین بر آنها اعمال می شود و اظهار نظر و ارتباط کلامی وسیعی بین فرزندان و والدین وجود دارد و محبت و صمیمیت  در خانواده حاکم است و والدین هرگاه فرزند را از چیزی منع میکنند، آن مساله را به خوبی تبیین می کنند که این خانواده ،نزدیک ترین روش را به روش دستورات تربیتی اسلام دارد.

 حسینی یمین تصریح کرد: خانواده مهمترین نهادی است که ارزشهای اخلاقی را به افراد آموزش می دهد و تنها نهادی است که می تواند بیشترین تاثیر را در بین اعضای خود داشته باشد و تبدیل شود به محیطی برای توسعه مهارتهای زندگی افراد.

وی در ادامه افزود: والدینی می توانند در عرصه تربیت موفق باشند که دارای دو شاخصه باشند؛ ۱- داشتن آگاهی از رشد و نیازهای جسمی و روحی کودک و شیوه های پاسخگوئی صحیح به این نیازها ۲.داشتن توانایی در تشخیص زمان مناسب رفع نیاز فرزندان که به موقع و مقدار لازم باشد.

استاد دانشگاه و مشاور خانواده در پایان به اصول تربیتی خانواده اشاره کرد و بیان داشت: توجه به محبت کلامی و رفتاری نتایج مثبتی همچون ؛فرمانبرداری و خانواده محوری و آمرزش والدین را به همراه دارد و در خانواده قرآنی و متعادل، بحث تشویق در ۳ عرصه عاطفی،فعالیتی و مادی صورت می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha