سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تبریز

حوزه / دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در واکنش به شکایت منطقه آزاد ارس از خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی، گزارش خبرنگار را مصداق نهی از منکر دانست و بر حمایت حقوقی از او تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام محمدحسن نستوهی، در گفت‌وگویی در واکنش به شکایت منطقه آزاد ارس از خانم اعظم قربانی، خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی اظهار داشت: دیشب بعد از اطلاع از موضوع، پیگیری های لازم از صدا و سیما و خبرنگار مذکور را انجام دادیم.  

وی با اشاره به پیگیری های اداره حقوقی صدا و سیما، افزود: صدا و سیما وظیفه خود را دارد و ما وظیفه خودمان را در حمایت از این خبرنگار انجام می دهیم.  

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: روال کار ما این است که بعد از احراز مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در کمیته تخصصی، حمایت های لازم قضایی و حقوقی از آمر به معروف و ناهی از منکر انجام می شود.  

وی با بیان اینکه گزارش خبری خانم قربانی مصداق نهی از منکر است، افزود: در ماده ۸ قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر صریحا آورده شده که کسی حق ممانعت از این فریضه را ندارد.  

حجت الاسلام نستوهی گفت: در ماده ۹ همین قانون نیز ممانعت از امر به معروف و نهی از منکر جرم تلقی شده و محکومیت هایی از قبیل انفصال از خدمات دولتی، کسر مزایا، تغییر موقعیت شغلی و... به همراه دارد.  

 دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی با گلایه از برخورد برخی مدیران دستگاه های اجرایی با آمران به معروف و ناهیان از منکر، افزود: بعضاً شاهد برخورد با مجریان امر به معروف و نهی از منکر هستیم که باید متولیان امر در این زمینه آگاهی کافی داشته باشند که قانونگذار این امر را جرم تلقی کرده است.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
    0 0
    پایگاه تحلیلی خبری شعار سال هم موضع گیری حمایتی شدید از این خبرنگار کرده است