سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پیکر مطهر شهید بیگ محمدی

حوزه/ ظهر امروز ۱۴ اسفند ماه پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده «بیرجند بیگ محمدی» از خلبانان نیروی هوایی ارتش با حضور خانواده این شهید والامقام در حرم مطهر رضوی طواف داده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، در این مراسم در رواق دارالمرحمه حرم مطهر برگزار شد، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس بر پیکر این خلبان شهید اقامه نماز کرد و خانواده ایشان نیز پس از ۳۲ سال با پیکر شهیدشان دیدار کردند.

پیکر مطهر شهید بیرجند بیگ محمدی، از خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش، همزمان با سالروز میلاد امیرمومنان حضرت علی(ع) توسط کمیته جستجو مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خاک عراق شناسایی شد. به گفته سردار باقرزاده، رییس این کمیته، شناسایی این شهید عزیز در دو مرحله با پیداشدن قطعات هواپیما و در نهایت خود پیکر مطهر در عمق ۴ متری زمین در خاک عراق میسر شد.

گفتنی است، خلبان شهید بیرجند بیگ محمدی در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد و در ۶ خردادماه سال ۶۷ در ماموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت این خلبان شجاع به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha