سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 947607
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان در مراسم تقدیر از روحانیون پیشکسوت همدانی، گفت: زحمات و خدمات حوزه‌های علمیه، مراجع بزرگوار تقلید و روحانیون و طلاب در طول این ۱۴۰۰ سال است که باعث بقا دین پروردگار شده و از آن حفاظت کرده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در مراسم تقدیر از روحانیون پیشکسوت همدانی با تاکید بر نقش مهم علمای دینی در تداوم و حفظ دین، اظهار داشت: در دوران امامت امام عسگری(ع) و امام هادی(ع) که به شروع دوران غیبت نزدیک می‌شدیم، در احادیث بسیاری به تبیین نقش و اهمیت علما و فقها پرداخته شده است و حضور این علما را حافظ دین عنوان کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امام هادی(ع) فرمودند، "اگر در دوران غیبت علمای دینی نبودند دیگر اثری از دین خدا باقی نمی‌ماند"، گفت: علمای دینی همانند نور و تابلویی هستند که در زمان گمراهی به کمک افراد در راه مانده می‌آیند و مانع از انحراف آنها می‌شوند.

امام جمعه همدان افزود: امام هادی(ع) در روایتی دیگر، تقدیر ویژه‌ای از علمایی دارند که برای نجات جامعه از نقشه‌ها و دسیسه‌های شیطان فعالیت می‌کنند و در برابر حمله به ارکان تشیع ایستادگی کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه علما در طول تاریخ خصوصا علمای دیار دارالمومنین همدان، خاطر نشان کرد: اگر زحمات شما و دیگر علما و فقها در طول تاریخ و تبلیغ دین  با سفر از روستایی به روستای دیگر با شرایط سخت نبود، امروز  اثری از دین نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: خدمات حوزه‌های علمیه، مراجع بزرگوار تقلید و روحانیون و طلاب در طول این ۱۴۰۰ باعث بقای دین پروردگار شده و از آن حفاظت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه شما بزرگان با فعالیت خود مانع از تهاجم شیطان بر قلوب انسان‌ها شده‌اید، گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم که با حضور در منزل تک تک بزرگان استان از زحمات و خدمات آنها تقدیر کنیم، اما به لحاظ تعداد بالای این عزیزان و کم بودن فرصت این مراسم تدارک دیده شد تا از تمامی فعالیت‌ها و خدمات شما در امر تبلیغ دین خداوند به صورت حضوری تقدیر کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha