جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تست کرونای همسر شیخ زکزاکی در زندان مثبت شد

حوزه/ با گذشت حدود شش سال از اسارت و مجروحیت شیخ زکزاکی رهبر برجسته شیعیان نیجریه در زندان های دولت این کشور و عدم توجه جدی افکار عمومی جهان، این زوج مقاوم در انتظار یاری خداوند برای نجات از این توطئه سعودی و صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل حوزه، در تاریخ  ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۲  آذر ۱۳۹۴ ) در حالی‌که شیعیان نیجریه مشغول عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) در حسینیه زاریا بودند، پلیس این کشور با نقشه قبلی و در راستای قلع و قمع شیعیان در نیجریه، به این حسینیه و منزل شخصی «سید ابراهیم زکزاکی» حمله کرد و با کشتن بیش از هزار نفر از شیعیان و شماری از اعضای خانواده «سید زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را به‌ شدت زخمی کرده و وی را به اسارت برد که تا به امروز نزدیک به ۶ سال است که به دلایل واهی و اتهامات کذب با وضعیت بد جسمانی به همراه همسرش به شکلی بسیار ظالمانه محبوس است. دادگاهای متعددی هم که تاکنون برای وی و همسرش تشکیل شده است، کاملا مشکوک است؛ چراکه مقامات دادگاه با احضار شاهدان دروغین در تلاشند تا روند دادگاه را به کندی به ییش ببرند تا به این ترتیب بتوانند نقشه اصلی خود یعنی دورنگه داشتن «شیخ از میان مردم و از آن مهمتر مرگ تدریجی اش را رقم بزنند.»

شیخ ابراهیم زکزاکی اسوه صبر و مقاومت اسلامی در جهان کنونی

در حالی اسارت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر برجسته شیعیان نیجریه و همسرش نزدیک به شش سال می گذرد او با وجود بیماری ها و جراحت های بسیار و مصائبی که پیش از این در به شهادت رسیدن فرزندانش به دست حکومت نیجریه متحمل شد، مقاوم و صبور در مسیر حق خواهی خود حرکت می کند.

در این مدت دادگاه های ناعادلانه بسیاری با حضور شاهدان دروغین دولتی برگزار شد که همه آنها در راستای محکومیت  شیخ زکزاکی  طراحی شده و یا بی نتیجه بودند.

میلیون ها شیعه نیجریه ای در این سال ها با برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز خواهان آزادی این روحانی مقاوم و نستوه شدند که تنها جرمش بیدار نمودن مردم نیجریه و هدایت آنها بود.

در این مدت سازمان های بین المللی و موسسات غیر دولتی اگر چه تلاش هایی برای آزادی و نجات این رهبر برجسته شیعیان نمودند اما به دلیل حمایت قدرت های استکباری از دولت نیجریه این تلاش ها به ثمر نرسید.برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز مردم نیجریه که تحت فشار شدید دولت این کشور بوده در این سال ها نیز نتوانسته در آزادی این شیخ بزرگوار و حکیم تاثیر گذار باشد.

از سوی دیگر در این مدت دولت نیجریه با بی توجهی به وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی و همسرش و عدم تلاش جدی برای درمان آنها سعی داشته تا این زوج مقاوم و صبور نیجریه ای را از بین ببرد، اما خداوند تاکنون حافظ این زوج بوده است.

دست های پنهان توطئه سعودی و صهیونیستی علیه شیخ زکزاکی

«رولاند ساندا» یکی از کشیش های مطرح در نیجریه با اشاره به اینکه قرائن و شواهد موجود حاکی از توطئه های صهیونیستی - سعودی علیه «شیخ زکزاکی» است، نیز مطرح کرده بود که به نظر می‌رسد طرح ها و نقشه های قوی در سطح بین‌الملل  در پس پرده بی‌عدالتی‌های علیه «زکزاکی» وجود دارد و به همین دلیل تمامی تلاش‌های انجام شده برای کمک به وی بی‌ثمر مانده است.

۸و۹مارس دادگاه ناعادلانه دیگر برای شیخ مظلوم نیجریه

با وجود برگزاری دادگاه های متعدد برای رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی و همسرش وضعیت این رهبر برجسته شیعیان جهان نامعلوم است.   

به گزارش اسلام تایمز، پیش از این نیز یعنی در روزهای ۱۸ و ۱۹ نوامبر سال گذشته نیز ۵ شاهد به ارائه اظهارات کذب خود پرداختند، این شاهدان به نقل از یک منبع حاضر در دادگاه هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و تنها در جواب می گفتند : «نمی دانند و هیچ اطلاعی ندارند.» و می توان گفت که به همه ی سوالات وکلای مدافع «شیخ زکزاکی» اینطور پاسخ دادند.

آخرین دادگاه شیخ زکزاکی ۲۵ ژانویه سال جاری با حضور شاهدان دروغین دولتی برگزار شد که یکی از شاهدان معاون رئیس پلیس نیجریه بود. بنابراین دادگاه بعدی شیخ زکزاکی به روز های ۸و۹ مارس برابر با دوشنبه و سه شنبه ۱۸و ۱۹ اسفندماه موکول شد.

با وجود چنین شرایطی پیش بینی می شود در دادگاه آتی دولت نیجریه بازهم وضعیت شیخ زکزاکی و همسرش نامعلوم باشد.

ضرورت برگزاری پویش های حمایتی از شیخ زکزاکی در فضای مجازی

آنچه که در این زمینه مهم است افزایش تلاش های رسانه ای ، تبلیغاتی و حقوقی برای آزادی شیخ زکزاکی از سوی جبهه مقاومت است؛ چراکه دولت نیجریه و حامیان غربی و صهیونیستی و خلیجی اش به دنبال حذف این رهبر برجسته هستند و برگزاری دادگاه های بی نتیجه و غیر عادلانه تنها وقت کشی و انحراف افکار عمومی از حقانیت شیخ زکزاکی رهبر مقاوم شیعیان نیجریه است.

تنها یک روز تا برگزاری دادگاه نا عادلانه دیگر برای شیخ زکزاکی و همسرش باقی مانده در این  ایام تمام کاربران فضای مجازی در شبکه های مختلف می توانند با به راه انداختن پویش ها و کمپین هایی برای آزادی شیخ زکزاکی و همسرش اقدام کنند.

در همین راستا، جمعی از طلاب حرکت اسلامی نیجریه در سراسر  جهان اخبار مقاومت اسلامی و حرکت اسلامی نیجریه و رهبر برجسته شیعیان این کشور را منتشر می کنند و در شبکه های مجازی نیز به اطلاع رسانی در این زمینه برای فشار حداکثری بر مسوولان دولتی کشور نیجریه برای آزادی این زوج مقاوم می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • معصومه IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    1 0
    مظلومیت شیخ زکزاکی نشانه حقانیت او میباشد.
  • گلناز IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    1 0
    چرا جمهوری اسلامی وزارت خارجه اش فشار نمی آور برای آزادی؟
  • صدیقه زارعی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    خواستارآزادی شیخ زکاکی وهمسرش بوده وهستم وازدادگاههای بین المللی میخواهم عاملین دستگیری آنها رابه سزای اعمال خودبرسانند
  • مژگان ذاکری IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    خواستار آزادی شیخ زکزاکی هستم. خدایا امام زمان ما را برسان تا به داد تمام مظلومان عالم برسد.
  • یا زهرا IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    0 0
    خدا ریشه ظلم را بکند ان شاالله.
  • خواهر شهید IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    0 0
    شیخ زکزاکی بزرگ ماست و باید آزاد شود.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    آزادی شیخ زکزاکی خواسته تمام آزادگان جهان است.درود بر او وبر مقاومت او