جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز گفت: انتخابات پر شور با انتخاب اصلح باید مدنظر باشد که با تعیین شاخص و معیارها و همچنین با رعایت اخلاق انتخاباتی، به تشکیل دولت اسلامی و کارآمد و حزب الهی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: درختکاری بسیار مهم است اما مواظبت از این درخت‌ها هم بسیار مهم است. باید در رابطه با هرس کردن درختان دقت خرج داد و با قطع درخت‌های خشک و بی ثمر، آب اسراف نشود.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) می‌فرمایند هر مسلمانی بذری یا درختی بکارد و از میوه این بذر و درخت، یک انسان و پرنده‌ای استفاده کند، برایش صدقه حساب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: در قانون اساسی آلوده کردن محیط زیست منع شده است، ابلاغیه‌های متعددی از سوی مقام معظم رهبری راجع به مسأله حفاظت محیط زیست صادر شده است.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید باکری و شهدای عملیات بدر گفت: سالگرد شهید باکری و شهدای عملیات بدر است، لازم است از حماسه‌های آنان قدردانی کنیم. اردوهای راهیان نور حرکت بسیار عالی بود که در انتقال فرهنگ جهاد به نسل جوان مؤثر بود.

امام جمعه تبریز افزود: اقدام نظامی اخیر آمریکا، دومین اقدام است که با دستور مستقیم و علنی رئیس جمهور آمریکا در عراق و سوریه انجام می‌شود.

وی افزود: بایدن از دستور مستقیم حمله به مقر منصوب به ایرانیان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ منطقه پس از شهادت سردار مقاومت، دست‌خوش تغییرات بوده است و مطالبه انتقام سخت وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: برخلاف تصور آمریکا، حشد الشعبی نیرومندترین تشکیلات مردمی در عراق است و اقدامات آمریکا موجب شعله ور شدن خشم مردم عراق می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خصوص کشتی تجاری صهیونیستی نیز افزود: گروهی بر این باورند که این حادثه به دست گروه‌های مقاومت بوده است. دشمنان باید بدانند دست هسته‌ها و گروه‌های مقاومت در هر جا باز است.

وی ادامه داد: گروهی دیگر بر این باورند که این اقدام نوعی خود زنی از سوی رژیم صهیونیستی است که می‌خواهند از یک سو ایران را در مجامع بین المللی به خراب کاری محکوم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی  افزود: اگر این کشتی هدف تیر غیب نیروی مقاومت قرار گرفته باشد، رسوایی صهیونیست‌ها است و اگر خود زنی باشد، نشان از درماندگی آنها است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت برگزاری پرشور انتخابات ۱۴۰۰ گفت: انتخابات پر شور با انتخاب اصلح باید مدنظر باشد که با تعیین شاخص و معیارها و همچنین با رعایت اخلاق انتخاباتی، به تشکیل دولت اسلامی و کارآمد و حزب الهی منجر شود.

وی افزود: هدف اصلی از پر شور شدن انتخابات، تقویت روحیه انقلابی در جامعه بوده و راهکار آن، امید آفرینی است.

امام جمعه تبریز گفت: عملکرد و کارآمدی نظام را تبیین کنیم و تنها اشکالات را نگوییم. بی نتیجه انگاری مشارکت در انتخابات، برداشت بدی است. هر جا که به جوانان اعتماد کرده‌ایم موفق شده‌ایم، جوانان هستند که بعد از انقلاب در عرصه‌ها حضور یافته و فداکاری کرده‌اند.

حضور پرشور مردم در انتخابات با انتخاب اصلح مدنظر باشد

حضور پرشور مردم در انتخابات با انتخاب اصلح مدنظر باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha