پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ غرس نهال توسط نماینده ولی فقیه در استان البرز به مناسبت روز درختکاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه با تولد هر نوزاد یک درخت برای او کاشته شود، گفت: بنده چندین بار بیان کردم با تولد هر نوزاد یا مرگ هر فرد برای آن شخص درختی با نام خودش برایش کاشته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در آیین درختکاری با حضور تعدادی از روحانیون، ائمه جماعات و اساتید حوزه های علمیه در راستای ترویج فرهنگ درختکاری در نهالستان بزرگ کرج، با بیان اهمیت درختکاری به روایاتی از رسول خدا صلوات‌الله‌علیه و آله پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «اگر نهالی در دست یکی از شماست و در آستانه برپایی قیامت به‌اندازه کاشتن آن فرصت دارد، آن را بکارد.»

وی بابیان اینکه مسئله رسیدگی به طبیعت در دین اسلام از جایگاه و اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: ما در طبیعت زندگی می‌کنیم و حیات ما متوقف بر اوست و نگهداری از منابع طبیعی ،گذشته از مسائل اسلامی یک مسئله انسانی و اجتماعی نیز می باشد.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در استان با مشکلات مختلف زیست محیطی مواجه هستیم،بیان داشت: گفتمان غالب مردم باید حفظ محیط زیست باشد و حفظ این میراث برای امروز ما نیست بلکه مربوط به آیندگان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی یکی از مسائل مهمی که باید به مقابله با آن پرداخت را از بین بردن فضاهای سبز به بهانه های مختلف دانست و بیان داشت: نباید اجازه داد تا به اسم طرح های مختلف و جابجایی درختان آنان را از بین ببرند.

وی با تاکید بر غرس درختان مثمر،اظهار داشت:در روایات تاکید بر کاشت درختان مثمر می باشد و رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر هم درختان مثمر را غرس کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید بر درخت داری، بیان داشت:درخت کاری کار مفیدی است اما رها کردن آن و نرسیدن به درخت پس از کاشت خوب نیست و باید درخت داری و نگهداری از آن را تبلیغ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه با تولد هر نوزاد یک درخت برای او کاشته شود،گفت:بنده چندین بار بیان کردم با تولد هر نوزاد یا مرگ هر فرد برای آن شخص درختی با نام خودش برایش کاشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهنوش IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    آفرین این شد حرف حساب، خدایی آگه هر منطقه بومی اونجا درخت بکاره و نگهداری کنه چقدر عالی میشه، فقط کاشتن ملاک نیست، نگهداری پابه پای اون نوزاد یا به یاد اون عزیز از دست رفته