دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس‌های رهبر بازداشت شده کشمیری در نماز جمعه این هفته

حوزه/ مردم امروز نماز جمعه را در مسجد جامع سرینگر با در دست داشتن عکس‌هایی از میرواعظ عمر فاروق بازداشت شده اقامه کردند و خواستار آزادی فوری او از حصر خانگی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestatesman، نمازگزاران مسلمان کشمیری هنگام اقامه نماز جمعه این هفته در مسجد سرینگر، با حمل عکس‌های میرواعظ، امام جماعت و یکی از رهبران حزب حریت، خواستار آزادی وی شدند.

کنفرانس حریت معتدل روز جمعه اعلام کرد که مقامات جامو و کشمیر از قولی که داده بودند، مبنی بر آزادی میرواعظ سرباز زده‌اند.

گروهی از جوانان نیز در حال سنگ اندازی به نیروهای امنیتی خارج از مسجد در مرکز شهر بودند.

نمازگزاران انتظار داشتند که میرواعظ این هفته خطبه نماز جمعه را بخواند زیرا پنجشنبه خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه رئیس حزب حریت دیگر تحت بازداشت نیست.

گفتنی است میرواعظ یکی از رهبران کشمیری (اعم از جدایی طلب و جریان اصلی) است که به دلیل لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر براساس قانونی که به تازگی و در ۵ آگوست ۲۰۱۹ به تصویب رسید، بازداشت یا در حصر خانگی قرار گرفتند. در حالی که از آن زمان تاکنون بیشتر رهبران آزاد شده‌اند ، میرواعظ همچنان در بازداشت است.

کنفرانس حریت معتدل روز جمعه اعلام کرد که مقامات جامو و کشمیر از قولی که داده بودند مبنی بر آزادی میرواعظ از بازداشت عقب نشسته اند.

روز پنجشنبه ، یکی از نزدیکان میرواعظ ادعا کرده بود که محدودیتهای او برداشته شده است. دولت اما آن را تأیید یا رد نکرد.

سخنگوی حریت ابراز ناراحتی و تاسف شدید کرد و گفت: میرواعظ عمر فاروق پس از ۲۰ ماه حبس خانگی از آگوست ۲۰۱۹، هنوز به وضعیت عادی زندگی خود بازنگشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha