چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید احمدرضا شاهرخی - لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: بانوان نقشی عیان، حماسی و عاطفی در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، امروز در یادواره لشکر فرشتگان تاریخ ساز لرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۸۳ شهید و ۳۹۱ زن جانباز استان بیان داشت: بانوان همواره در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی نقشی پررنگ داشته و مبارزاتی عیان ،حماسی و عاطفی از خود به یادگار گذاشته اند .

وی با اشاره به اینکه بانوان همواره دوشادوش مردان در مبارزه با حکومت شاهنشاهی و دوران دفاع مقدس به خوبی از کیان اسلام و انقلاب دفاع نموده اند، افزود: مردان و زنان لر نیز همگام با سایر اقشار از همان روزهای جنگ خود را به نقاط مرزی رساندند و برای دفاع از کیان ایران اسلامی شجاعت ،دلیری و ایثار خود را به همگان ثابت کردند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز پیام شهیدان از مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز فراتر رفته است، خاطر نشان کرد: امروز این پیام آزادی خواهانه در تمام جهان طنین انداز شده است.

محمود زرین جویی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز در این یادواره با اشاره به تقارن هفته شهدا با هفته درختکاری بیان داشت: در هفته شهدا نیز به یاد ۶ هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان نهال غرس خواهد شد.

در پایان این مراسم  از کتاب اعلام شهدای زن لرستان رونمایی شد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha