دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایران پیشران

حوزه/ مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره مقدماتی و البته به صورت حضوری «ایران پیشران» ویژه طلاب حوزه علمیه اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» دراصفهان، اظهار کرد: در راستای برنامه های آموزشی و بصیرتی معاونت تهذیب و تبلیغ برای طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، دوره مقدماتی و البته به صورت حضوری «ایران پیشران» برگزار شد.

وی بیان کرد: موضوع  این برنامه «آینده پژوهی انقلاب برای نیل به تمدن نوین اسلامی» بود که با حضور بیش از ۷۵ نفر از طلاب حوزه و فعال در زمینه سیاسی برگزار شد.

مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: این دوره آموزشی باحضور اساتیدی همچون حجت الاسلام محمدعلی رنجبر (فارغ التحصیل موسسه امام خمینی(ره) و مدیر موسسه مطالعات راهبردی رسالت)  و دکتر مهدی سام ترابی  (کارشناس سیاسی صداو سیما و فارغ التحصیل دکتری روابط بین الملل از دانشگاه LSIلندن) برگزار گردید.

وی در تشریح سرفصل های این دوره آموزشی بیان کرد: بررسی ملزومات دستیابی به قدرت تحلیلگری، بصیرتی  و مدیریت سیاسی،  بررسی نقش عناصر سه گانه اسلام شناسی، زمانه شناسی و تاریخ شناسی در دستیابی به قدرت تحلیلگری و بصیرتی، تبیین مکتبی راهبردی اسلامی و آشنایی با خط استراتژیکی حوزه انقلابی، بررسی ژئوپلوتیک دنیا و سیرتاریخ معاصرجهان و نحوه شکل گیری نظم جهانی، آینده پژوهی  انقلاب و ارائه شاخصه های دستیابی به تمدن نوین اسلامی با محوریت ایران پیشران و آشنایی مقدماتی با هویت استراتژیکی آمریکا به عنوان طاغوت زمان از جمله سرفصل های آموزشی بوده است.

حجت الاسلام امیریان تاکید کرد:  افرادی که حائز کسب رتبه لازم در آزمون کتبی دوره مقدماتی شوند پس از آزمون های کتبی و شفاهی افراد را برای دوره تکمیلی که در بیرون از استان برگزار میشود انتخاب کرده،همچنین به شرکت کنندگان در این دوره،  گواهی پایان دوره از معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان و مدرکی از فنی و حرفه ای اعطا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha