جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس

حوزه/ دشمن از لحاظ نظامی نتوانسته و نخواهد توانست ضربه ای به نظام و انقلاب ما وارد کند. براین اساس آنها فشار را روی اقتصاد کشور آورده اند و تحریم های ظالمانه ای را تحمیل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در دیدار حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی درقم، با اشاره به شرایط خاص کشور اظهار داشت: ما در شرایط خاص و ویژه ای قرار داریم و اگر دچار غفلت، بی تفاوتی و بی توجهی بشویم، خساراتی زیان بار و جبران ناپذیر واقع خواهد شد و در مقابل، اگر ابعاد و زوایای این شرایط خاص را بشناسیم و براساس آن نقشه راهی ترسیم کنیم تا با پیگیری و استقامت در آن به نتیجه برسیم، کاری بسیار بزرگ و ستودنی انجام داده ایم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با اشاره به گذشت بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: اکنون با سربلندی و افتخار در 43 سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی قرار داریم. در شرایطی که جهان شرق و غرب تصمیم و اراده شان بر این موضوع شکل گرفته بود که اجازه ندهند تا انقلابی بنام دین، معنویت و اخلاق در این سرزمین پا بگیرد امام به عنوان یک انسان شجاع، خدا باور و تکلیف محور همچون عطیه ای الهی با آن روح قدسی و پاکشان، نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان فضایی جدید را ایجاد کردند.

 دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: امام معتقد بود این مردم پای کارند و علی رغم همه فرازها و فرود ها تا آخر راه حضور دارند و صحنه را به نفع دشمن خالی نمی کنند. اگر به دوره پانزده ساله نهضت اسلامی از سال 42 تا 57 نگاه کنیم، همت و استقامت امام و پایداری مردم را به خوبی می بینیم که مصداقی است از حقیقت آیه 30 سوره مبارکه فصلت «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدون»

امام جمعه قم با اشاره به اراده امام و اتکای ایشان به نصرت الهی تاکید کرد: در روزهای آغازین انقلاب دیدیم که توکل برخدا، زمینه پیشرفت انقلاب اسلامی را فراهم کرد. امام همیشه می گفتند ما پیروز هستیم. « ان تنصروالله ینصرکم » و این ترسیم زیبایی از اراده و توکل بر امداد الهی در سیره امام(ره) بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: شما در کلمات زیبای مقام معظم رهبری هم این توکل و اطمینان به خداوند را به خوبی مشاهده می کنید. درحقیقت، مقام معظم رهبری با صلابت تمام، دارند این کاروان عظیم را به یک مقصد روشن که همان تمدن نوین اسلامی است، هدایت و رهبری می کنند. این کار از جنس کار انبیاء الهی و تحت تاثیر آموزه های انبیاء الهی به خصوص نبی اکرم(ص) است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، با اشاره به دوران دفاع مقدس و آزمون بزرگ ملت ایران، اظهار داشت: ما مردم کشور خود را به درستی شناخته ایم. آنها در همه میادین امتحانشان را خوب پس داده اند. در دوران دفاع مقدس که یک آزمون بزرگ برای ملت ما بود، آنها نمره قبولی گرفتند. البته نیروهای مسلح و نیروی انتظامی هم حقیقتا یک نقش بی بدیل و کم نظیری داشتند.

وی نقش نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در ایجاد پشتوانه برای امنیت مردم بی بدیل و کم نظیر برشمرد و افزود: مردم همیشه نیاز به یک پشتوانه دارند. آنها پشتوانه هدایتی را از امام و مقام معظم رهبری گرفتند و آرامش پیدا کردند. اما درخصوص مسائل امنیتی و دفاعی، احساس کردند و می کنند که نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی از جنس خودشان و همچون فرزندان خودشان هستند که در ماموریتی بزرگ در مقابل دنیای کفر ایستادگی می کنند و خم به ابرو هم نمی آورند.

 آیت الله حسینی بوشهری ضمن قدردانی از نیروهای نظامی و انتظامی کشور، گفت: نیروهای نظامی و انتظامی کشور، انواع زخم زبان و طعنه ها را می شنوند تا شاید از اهداف و آرمان های بلند انقلاب، دست بردارند اما همچنان این راه سخت و دشوار را ادامه می دهند. به خصوص نیروی انتظامی که گاهی حتی از ناحیه بعضی از کسانی که ادعای انقلابی بودن را دارند هم مورد زخم زبان و طعنه قرار می گیرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه نقش نیروهای نظامی و انتظامی در حراست از کشور را مهم دانست و افزود: امروز با توجه به حضور جدی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در حراست از کشور، دشمن جرات ندارد نگاه چپ به ایران اسلامی داشته باشد.

 امام جمعه قم نقش ایمان و باورهای مذهبی را در قدرت نیروهای نظامی و انتظامی مهم دانست و افزود: نیروهای مسلح ما برای اینکه در صحنه احساس ضعف و تنهایی نکنند و با اقتدار تمام با دشمن مواجهه شوند، احتیاج به باور ایمانی دارند. چرا که اگر ایمان نباشد، قدرت نظامی به تنهایی کفایت نمی کند. ممکن است کشورهایی دارای تجهیزات پیشرفته باشند اما چون از ایمان به خدا بی بهره هستند، انگیزه ای برای آنها نمی ماند که بخواهند بجنگند. براین اساس اگر ایمان باشد، رزمنده بدون سلاح هم در میدان جنگ می ماند و از کشورش دفاع می کند.

آیت الله حسینی بوشهری در همین زمینه با اشاره به حضور شخصیت هایی آگاه و آشنا به مسائل اسلام و انقلاب در نیروهای مسلح تاکید کرد: وجود روحانیون آگاه که به برکت انقلاب در نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی حضور پیدا کرده اند، مایه تقویت ایمان و ارزش های دینی در نیروهای مسلح کشور ماست و از سوی دیگر باعث همدلی و همراهی در میان نیروهای نظامی و انتظامی می شود.

وی در پایان تاکید کرد: دشمن از لحاظ نظامی نتوانسته و نخواهد توانست ضربه ای به نظام و انقلاب ما وارد کند. براین اساس آنها فشار را روی اقتصاد کشور آورده اند و تحریم های ظالمانه ای را تحمیل کرده اند که امیدواریم این فشار دشمن نیز با اقتدار خنثی شود.

گفتنی است در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به حوادثی مانند اغتشاشات سال 88 و حوادث پس از گرانی بنزین در سال 98 گفت: دشمنان در آن وقایع تلاش کردند نا امنی ایجاد کنند که نیروی انتظامی نگذاشت دشمنان به چیزی که می خواهند برسند و این نشان داد عزم نیروهای انتظامی برای تامین امنیت یک عزم راسخ است.

وی افزود: رساندن نیروی انتظامی به سطح شایسته و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی، منوط به این است که در فعالیت های این مجموعه ساماندهی هایی صورت بگیرد که این اقدام بدون همراهی حوزه های علمیه میسر نخواهد بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی تاکید کرد: عزم و اراده فرماندهان این نیرو جهت رساندن نیروی انتظامی به سطح تراز انقلاب اسلامی و ساختن یک نیروی بسیار قوی و معتقد یک عزم جدی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha