پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ آئین مستوری؛ محفل شعری برای گرامیداشت حضرت ابوطالب(ع)

حوزه/ مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) گفت: محفل شعری تحت عنوان آیین مستوری با هدف شناخت بیشتر شخصیت ادبی حضرت ابوطالب(ع) به عنوان شاعر برجسته در تاریخ اسلام برگزار شد.

علیرضا داوودی، مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، با اشاره به اهداف برگزاری «محفل شعری آیین مستوری» در کنار همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع)، گفت: همایش بین‌الملی حضرت ابوطالب(ع) با مسئولیت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تبین و تشریح شخصیت و اقدامات حضرت ابوطالب(ع) در صدر اسلام، پیش از مبعث، حمایت و خدماتی که حضرت برای پیامبر اسلام(ص) داشتند مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) ادامه داد: تصمیم بر این شد که در همایش به ابعاد مختلف شخصیت ابوطالب پرداخته شود؛ یکی از ابعاد شخصیت ایشان وجوه هنری، شعری و سیره ابوطالب است، در زمینه شخصیت ادبی حضرت ابوطالب قصیده لامیه ایشان مطرح است.

داوودی افزود: در کنار برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) این محفل شعری را تحت عنوان آیین مستوری برگزار کردیم که شخصیت ادبی حضرت ابوطالب(ع) بیشتر شناخته شود و شعرای آئینی با سرودن اشعار خود نسبت به حضرت عرض ارادت و ادبی داشته باشند و بر این وجهه حضرت ابوطالب(ع) تاکید شود که حضرت در آن دروان به عنوان شاعر برجسته شناخته شده بودند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب(ع) در حمایت از پیامبر(ص)، گفت: حضرت در ابعاد مختلف مالی، اجتماعی و سیاسی از پیامبر(ص) حمایت و پشتیبانی کردند، ایشان به عنوان بزرگ قبیله بنی‌هاشم تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی خود را مقابل جریان‌های مختلف برای حمایت از پیامبر(ص) صرف کردند، به عنوان مثال قصیده معروف لامیه نماد بارز استفاده از شعر در حمایت از پیامبر(ص) است. همچنین از ایشان اشعار فراوانی وجود دارد که وحدانیت و یکتایی خداوند و نفی کفر و جهالت را تبین می‌کند.

مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) بیان کرد: اشعار متعددی درباره حضرت ابوطالب(ع) وجود دارد که در قالب کتاب جمع شده و به مخاطبان حاضر در همایش ارائه می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha