جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه اهتمام و مشارکت در بازسازی حرم‌های اهل‌بیت (ع) سبب افزایش همدلی و وحدت جهان اسلام و یکرنگی می‌شود، افزود: کمک به عتبات عالیات دل‌ها را به هم نزدیک‌تر و جبهه مقاومت را قوی‌تر می‌کند؛ درنتیجه سبب می‌شود بتوانیم متحد و منسجم در برابر نظام استکباری ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست هیئت‌امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با قدردانی از خدمات و اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در راستای کمک و دستگیری از نیازمندان در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: کمیته امداد در رفع نیازهای محرومان به‌ویژه در یک سال اخیر خوش درخشیده است.

وی افزود: این نهاد در یک سال شیوع ویروس کرونا کارهای ویژه‌ای کرده و اعتماد مردم به این مجموعه را افزایش داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که اعتماد مردم به مجموعه‌های خدمات رسان افزایش یابد.

وی اظهار کرد: کار و فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اقدامات این ستاد منجر به تبلیغ بیش‌ازپیش فکر و سیره اهل‌بیت (ع) می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: در قالب ستاد بازسازی عتبات عالیات هم حرم‌های مطهر ائمه اطهار (ع) بازسازی و عمران می‌شوند و هم از حرم آن‌ها دفاع می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این حرم‌ها متعلق به همه دنیای اسلام است و باید کل جهان اسلام نسبت به ائمه (ع) و حرم‌های آن‌ها حساسیت داشته باشند، اگرچه طبیعی است که اهتمام شیعیان در این زمینه بیشتر باشد، اما در اصل همه مسلمانان نسبت به این مسائل تکلیف دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: هر جا مسلمان و شیعه‌ای هست نسبت به فکر و اندیشه و قبور اهل‌بیت (ع) تکلیف دارد و باید به این مسائل اهتمام داشته باشد.

وی تصریح کرد: با بازسازی و عمران حرم‌های مطهر اهل‌بیت (ع) همه از فیوضات معنوی حرم‌ها بهره‌مند می‌شوند و بدون شک اگر فضای این حرم‌ها بزرگ‌تر و مناسب‌تر باشد می‌تواند تأثیرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: شاید تحولی که در کنار حرم و مرقد مطهر ائمه (ع) در فرد ایجاد می‌شود با ۱۰ سخنرانی امثال من ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه همچنین اهتمام و مشارکت در بازسازی حرم‌های اهل‌بیت (ع) سبب افزایش همدلی و وحدت جهان اسلام و یکرنگی می‌شود، افزود: کمک به عتبات عالیات دل‌ها را به هم نزدیک‌تر و جبهه مقاومت را قوی‌تر می‌کند و سبب می‌شود بتوانیم متحد و منسجم در برابر نظام استکباری ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید همه تلاش کنیم با اقدام و عمل خود نام و قبور و مناسک اهل‌بیت (ع) را احیا کنیم و با این اقدام افزون بر بهره‌مندی از فیوضات آن در دنیا، توشه معنوی مناسبی را نیز برای سرای باقی ذخیره کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha